אלי ביבס בוושינגטון: "באתי להראות לעולם - יש שם עוד שני ילדים"

אביו של ירדן וסבם של אריאל וכפיר, יתלווה לנאום נתניהו בקונגרס • הוא אומר כי תחילה התלבט אם להגיע אך החליט כי התועלת רבה יותר • "חשוב לי להזכיר שמאחורי תמונות החטופים יש אנשים ששורדים גיהינום כבר תשעה חודשים"

חטיפת משפחת ביבס . צילום: ללא

הנסיבות הקשות ביותר שאפשר להעלות על הדעת עומדות ברקע נאומו הרביעי של רה"מ בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס היום (רביעי) בגבעת הקפיטול.

מצד אחד, הוא המנהיג הזר הראשון בהיסטוריה שזוכה בכבוד המיוחד הזה בפעם הרביעית. מצד שני, נתניהו מייצג מדינה שנמצאת במלחמה קשה כבר תשעה חודשים, מול אויבים שמצד אחד מטווחים בחופשיות את צפון המדינה ומצד שני כבשו ליום אחד את מערב הנגב והנחילו לה מכת דמים אכזרית ומזעזעת, שגבתה את חייהם של יותר מאלף בני אדם במיתות שלא ברא השטן. אותו אויב עדיין מחזיק בעשרות רבות של חטופים שאותם שבה בבוקר הנורא של שמחת תורה.

נתניהו עם משפחות החטופים בוושינגטון, צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

בתוך שורה ארוכה של טרגדיות מפלצתיות, נמצאת גם הטרגדיה של משפחת ביבס מקיבוץ ניר עוז. תמונתה של שירי, המגוננת כלביאה על שני בניה הקטנים אריאל וכפיר, וסרטונים של אביהם ירדן שנחטף בנפרד, פורסמו בכל העולם.

"חובתנו להחזיר אותם"

"אבא, אני אוהב אותך", הספיק ירדן לשלוח בהודעה לאביו אלי בטרם נשבה. היום יהיה אלי ביבס בין עשרות בני משפחות החטופים שיישבו ביציע הקונגרס ויצפו בנאום נתניהו. בשיחה בלעדית עם "ישראל היום" מספר אלי כי התלבט אם להצטרף לנסיעה, ובסופו של דבר החליט לנצל את הבמה העולמית. קודם לנאום היה בין בני המשפחות שנועדו עם נתניהו, ודחקו בו ללכת לעסקה.

"אבא אני אוהב אותך", חטיפת ירדן ביבס, צילום: ללא

"אני יכול להבין את ההתלבטויות של נתניהו לגבי עסקה, אבל מבחינתי אין התלבטות. חובתו הראשונה כראש ממשלה וחובתנו כעם היא להחזיר את כולם הביתה. ישראל תדע להתמודד עם ההשלכות, וזה נתמך באמירות של כל ראשי הצבא והמודיעין. היו אנשים שאמרו לי לא לצאת עם נתניהו כי הוא מנצל אותי. אך החלטתי לנצל את ההזדמנות שניתנה לי כדי להגיע לבמה הגדולה.

"היה לי חשוב לבוא ולהראות את התמונות של המשפחה. שלשום הבאתי איתי לפגישה עם נתניהו את התמונה של הנכד שלי אריאל, מחזיק ציור, שעליו כתוב המשפט 'אני עף ומציל אנשים שתקועים בתוך הבור'. ביקשתי מנתניהו לקחת את התמונה לפגישה עם ביידן, להזכיר לעולם שיש עוד שני ילדים בשבי. אסור לפספס את העסקה, אנחנו לא יודעים מתי תהיה עסקה נוספת על השולחן. אנחנו חייבים לעשות אותה".

אריאל ביבס עם הציור, צילום: ללא קרדיט

מה אתה מתכנן לעשות בזמן הנאום?

"באתי עם פלקט של תמונות בני המשפחה, חשוב לי שהעולם יראה אותן. חשוב לי להזכיר שמאחורי התמונות אלו אנשים ששורדים גיהינום כבר תשעה חודשים".

יש משפחות שאומרות לא לעסקה בשלבים, מחשש שרק שלב א' ייושם, ואז מי שלא כלול בו לא ישוחרר.

"שירי והילדים אמורים להיכלל בשלב ההומניטרי. להבנתי, ראש הממשלה עוד לא מוכן לצאת בהצהרה פומבית של הסכמה להפסקת המלחמה ועל זה יש חילוקי דעות. העסקה מדברת על שלושה שלבים שבסופם כולם יוחזרו. לעמדתי חשוב שתהיה תמיד אפשרות להפעיל כוח במידה שההסכם מופר, כדי להבטיח שיושלמו כל השלבים.

"אין התלבטות", אלי ביבס, צילום: ללא

נתניהו אומר שהוא מחויב לנו עד החטוף האחרון ואני מאמין לו. התנאים כרגע בשלים לחתום על עסקה ואסור שתתפוצץ. אני מבין שזאת לא עסקה אידיאלית ואני גם לא יודע את הכל, אבל מבחינתי - תביא אותם עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר