30 שנה לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה: השר נפגש עם השופט שנאבק לעשות צדק

במסגרת ביקורו של שר התפוצות עמיחי שיקלי בבואנוס איירס, פגש השר את השופט אריאל ליחו, המועמד של הנשיא מיליי לשופט בית המשפט העליון ומי שידוע במלחמתו העיקשת נגד האנטישמיות

השר שיקלי והשופט ליחו . צילום: חב״ד ארגנטינה

שר התפוצות עמיחי שיקלי שביקר בארגנטינה בתור נציג הממשלה לאירועי זיכרון במלאת 30 שנים לפיגוע במרכז הקהילתי היהודי (אמי״ה) בבואנוס איירס, פגש את השופט אריאל ליחו, השופט הפדרלי של ארגנטינה והמועמד של הנשיא מיליי לשופט בית המשפט העליון.

השופט ליחו ידוע במלחמתו העיקשת נגד האנטישמיות ובתביעותיו לעשיית צדק ולהעמדה לדין של כל הגורמים המעורבים בפיגוע האכזרי בבניין הקהילה היהודית אמי״ה בבואנוס איירס ובתפיסתם של האחראים למותו של התובע אלברטו ניסמן שנמצא ירוי בביתו באותו הבוקר שבו אמור היה להגיש את התביעה נגד המעורבים בפיגוע.

מימין: השר שיקלי, השופט ליחו והרב אוירכמן, צילום: חב״ד ארגנטינה

את הפגישה בין השר שיקלי לשופט ליחו יזם הרב חיים אוירכמן, שליח חב״ד בבואנוס איירס. ליחוֺ ושיקלי חלקו ביניהם רעיונות לגבי המשברים שחולל הטרור העולמי ודיברו על הצורך לפעול יחד על מנת להכפיל את המאמצים במאבק באנטישמיות ונגד כל צורה של אפליה.

השר שיקלי נפגש גם עם שרת החוץ של ארגנטינה דיאנה מונדינוֺ וביקר במוסדות הקהילה היהודית, בפעילויות הקהילתיות ובאסיפות פרוטוקוליות נוספות מטעם ממשלת ישראל.

"מתקפת הטרור של 7 באוקטובר נולדה על אותו שולחן שרטוטים באיראן, מתוך אותה שנאה תהומית לעם ישראל ולמדינת ישראל", אמר השר שיקלי לאחר שבית משפט בארגנטינה קבע כי איראן היא שעומדת מאחורי הפיגוע הרצחני ב-1994. "אני קורא מכאן להנהגה האמיצה של ארגנטינה, שאך עתה הכירה בחמאס כארגון טרור, להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור. צדק לא דורשים, צדק לוקחים".

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי אמר באירוע לציון 30 שנה לפיגוע הרצחני: "הטרור של ה-7 באוקטובר הוא אותו טרור שתקף אותנו לפני 30 שנה. מסיבה זו, הטרור האיראני הוא עניין בעל אינטרס לאומי שמשפיע ישירות על חייהם של הארגנטינאים.

"אנחנו צריכים להיות איתנים ובלתי מתפשרים עם הטרור, יש רק טוב ורע. מסיבה זו, הכרזנו על חמאס כארגון טרור, דבר שאף ממשלה קודמת בארגנטינה לא העזה לעשות בשל ספקולציות דיפלומטיות״, הוסיף מיליי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר