איחוד האמירויות הודיעה כי תסכים להצטרף לכוח שלום ברצועת עזה

מדובר במדינה הראשונה שהציעה בדרך כלשהי הצבת כוחותיה ברצועת עזה במסגרת תוכנית לסיום מלחמת ישראל חמאס • אתמול פורסם ב"ישראל היום" כי השר לעניינים אסטרטגים טס בחשאיות לפני פחות מחודש לאיחוד האמירויות על מנת לנסות לרתום את האמירתים שיקחו חלק מתכנית "היום שאחרי"

הרס בעזה (ארכיון). צילום: רשתות ערביות

איחוד האמירויות תתמוך בהקמת כוח בינלאומי לשמירה על הביטחון ברצועת עזה ואף עשויה לשלוח חיילים להצטרף אליו, כך דיווח היום (שישי) העיתון הבריטי "פייננשל טיימס".

שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד אל נהיאן, צילום: רויטרס

את הדברים אמרה בראיון לעיתון "לנה נוסייבה", שליחה מיוחדת של משרד החוץ האמירותי. על פי נוסייבה, ארצה תשתתף בכוח שלום שמטרתו להוות חלק בתהליך אבטחה ושיקום שיביא להקמת מדינת פלשתינית.

נוסייבה הדגישה כי הכוח צריך להיות תחת הנהגה אמריקנית עם מטרות ברורות של סיוע הומניטרי ושיקום רצועת עזה, וציינה כי אבו דאבי כבר קיימה דיונים עם האמריקנים על מתווה שכזה.

מדובר במדינה הראשונה שהציעה בדרך כלשהי הצבת כוחותיה ברצועת עזה במסגרת תוכנית לסיום מלחמת ישראל חמאס, זאת על אף שהרעיון הוצא באופן תיאורטי על ידי מומחים שונים בישראל ומחוצה לה.

השר רון דרמר (ארכיון), צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול פורסם ב"ישראל היום" כי השר לעניינים אסטרטגים שנחשב המקורב ביותר לרה"מ בנימין נתניהו, טס בחשאיות לפני פחות מחודש לאיחוד האמירויות על מנת לנסות לרתום את האמירתים שיקחו חלק מתכנית "היום שאחרי" בעזה - כך נודע ל"ישראל היום" מפי שני מקורות שנחשפו לטיסה.

עוד נודע כי המסר שדרמר העביר לאמירתים הוא שצריך אותם "מגפיים על הקרקע" בעזה (boots on the ground), כחלק מהפתרון של היום שאחרי ברצועה. (מדובר במונח צבאי לכוחות הנוכחים בשטח, והכוונה היא שהאמירתים יהיו נוכחים בשטח כחלק מפתרון היום שאחרי).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר