נתניהו וגלנט בקבינט (ארכיון). צילום: חיים צח/לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע בישיבת הקבינט: "לבנות בשבי אין זמן" | כל הציטוטים מהדיון הסוער

בישיבת הקבינט ציין ברנע כי "למצוא מנגנון של מניעת חזרת חמושים לצפון הרצועה ייקח שבועות ארוכים" • גם השרות גמליאל ורגב הביעו תמיכה בעסקת חטופים: "העסקה רשומה על שם נתניהו - צריך ללכת איתה עד הסוף ולא להתייחס לאיומים מצד בן גביר וסמוטריץ'" • בן גביר תקף בתגובה: "מתנגד לעסקה מופקרת" • סיעת ש״ס במכתב לרה"מ: תומכים ומחזקים אותך במאמציך להשלים את עסקת החטופים

[object Object]

ראש המוסד דדי ברנע אמר אמש (שלישי) בישיבת הקבינט כי "לבנות בשבי אין זמן". בנוסף, ראש המוסד מתח ביקורת מרומזת על אחת מדרישותיו החדשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת המשא ומתן על הפסקת אש, ואמר: "למצוא מנגנון של מניעת חזרת חמושים לצפון הרצועה ייקח שבועות ארוכים".

נתניהו אתמול, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מוקדם יותר נחשף כי באותה ישיבה תהו השרים מדוע השר גלנט פועל "נגד הממשלה".

נתניהו: "לא מתייחס לעניינים פוליטיים"

במהלך הישיבה, הביעו שרת החדשנות גילה גמליאל ושרת התחבורה מירי רגב את תמיכתן בעסקת חטופים. גמליאל אמרה לראש הממשלה: "העסקה הזאת היא 'עסקת נתניהו' ורשומה על שמך ואתה צריך ללכת איתה עד הסוף ולא להתייחס לכל האיומים הקואליציוניים מצד בן גביר וסמוטריץ'".

השר בן גביר הגיב: ״אם היא ממשיכה ככה אני יוצא מהחדר. הגברת משקיפה. הגיע הזמן שתעמיד אותה במקום היא לא מייצגת אפילו את עמדות הליכוד והשיח הזה שהיא מביאה לא מקובל״.

גילה גמליאל (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

נתניהו: ״גילה תפסיקי. אני לא מתייחס לעניינים פוליטיים. ואם כבר לחץ פוליטי מהצד השני מאיימים יותר הדרך של הלחץ הצבאי כנגד החמאס זה מה שיביא בסופו של דבר את הגעת החטופים״.

השר בן גביר: ״אני מתנגד לעסקה שהיא מופקרת״.

בן גביר: "הפסקנו לחסל את חמאס - ומשלמים על זה"

גמליאל: ״גם ככה אמרת את הדברים בעסקה הקודמת״.

השר לביטחון לאומי בן גביר (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90

בן גביר: ״אפילו שם צדקתי. תראי כמה חיילים נפלו אחרי. במקום לחסל את חמאס הפסקנו - וזה עלה לנו״.

השרה גמליאל הוסיפה כי "נשים יכולות ללדת אחרי תשעה חודשים וזה אסון שאין ממנו דרך חזרה", והשרה רגב ציינה: "החטופים זה פצע מדמם וזו חובתנו להחזיר אותם אחרי שצה"ל והשב"כ לא הגנו עליהם ב-7 באוקטובר".

בן גביר הדגיש כי "יש גם גברים בשבי".

אריה דרעי, צילום: אורן בן חקון

סיעת ש״ס פרסמה מכתב לראש הממשלה: "המפלגה מחזקת את ידיך במאמציך להשבת אחינו ואחיותינו החטופים, ובהובלת העסקה הנמצאת כעת במו״מ מתקדם. אנו סבורים כי התנאים שנוצרו כעת בעקבות הלחץ הצבאי המבורך והחיסולים הממוקדים, יוצרים עיתוי ראוי להגיע לעסקה השומרת על האינטרסים הבטחוניים החיוניים של ישראל ומחזירה את החטופים הביתה".

"סיעת ש״ס קוראת לא לחשוש מהקולות בקואליציה המתנגדים ומחזקת אותך להמשיך לפעול באחריות למען מצוות פדיון שבויים שאין למעלה ממנה, וכפי שמרן רבנו עובדיה יוסף ז״ל הורה לנו תמיד, לעשות הכל למען פדיון שבויים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו