מסיבת העיתונאים של נתניהו: על ניסיון החיסול של דף, גלנט והתבטאויות בנו | כל הציטוטים

ראש הממשלה ערך מסיבת עיתונאים לראשונה מזה 104 ימים ועל רקע ניסיון החיסול של מוחמד דף • "נסיים את המלחמה רק כשנשיג את כל מטרותיה", חזר על מסריו • "אני לא זז ממתווה העסקה שעליו בירך ביידן", טען • על גלנט : "אני לא מפטר שרים אם יש אמון" • על אמירותיו של בנו: "אדם עצמאי"

נתניהו: "אנחנו מזהים סדקים בחמאס" // לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (שבת) מסיבת עיתונאים, לראשונה מזה 104 ימים, בין השאר בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ושל רפעא סלאמה, מח"ט חאן יונס.  "אין ודאות שהשניים חוסלו אבל כך או כך שניהם יחוסלו, נגיע לכל צמרת חמאס", אמר. "דף הוא המתכנן והמוביל של טבח 7 באוקטובר. ידיו מגואלות בדם של ישראלים רבים", הוסיף.

"רציתי לדעת שעל פי המודיעין אין בסביבת דף חטופים", טען בהתייחס לתכנון התקיפה, רציתי לדעת מה היקף הנזק האגבי ורציתי לדעת מה החימושים. כשקיבלתי תשובה שהניחה את דעתי נתתי אישור ואמרתי בהצלחה. חיסול שישחרר את המזרח התיכון והעולם כולו מרבי-המרצחים הללו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים הערב, צילום: דוד בכר

"בשבועות האחרונים אנחנו מזהים סדקים בחמאס ותחת עוצמת המהלומות שמנחיתים עליו אנחנו רואים חולשה. המפקדים של חמאס מסתתרים במחילות ומנותקים מכוחותיהם בשטח. גם המבצע תורם לזה, יהיו אשר יהיו תוצאותיו. אנחנו מגיעים לכל מקום ממנו יצאו המחבלים". 

"ההזדמנות לפעול נגד המחבלים מתאפשרות מעבודה מודיעינית מצוינת וכי הדפנו לחצים מבית ומחוץ לסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה. ניצחון על החמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על הציר של איראן - על כל ציר הרשע. ולכן אסור לנו לוותר על הניצחון".

"נסיים את המלחמה רק כשנשיג את כל מטרותיה"

בהתייחס לסוגיית מועד סיום המלחמה אמר: "נסיים את המלחמה רק כשנשיג את כל מטרותיה.  ניצחון אינה מילה ריקה מתוכן. הניצחון יושג כשנחסל את היכולות השלטוניות והצבאיות של החמאס, כשנחזיר את כל חטופינו הביתה, כשנבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, וכשנחזיר את תושבינו בדרום ובצפון בבטחה לבתיהם. זהו הניצחון המוחלט. זה הניצחון שיחזיר את ההרתעה הישראלית ויבהיר לכל אויבינו שמחיר הפגיעה בנו הוא בלתי-נסבל עבורם".

 

"החטופים בראש מעיינינו בכל החלטה שאנחנו מקבלים. אנחנו מחויבים להשיב את כולם ארצה. רק באמצעות המשך הלחץ נשיג את שחרורם של החטופים הנותרים", אמר רה"מ. "אני לא זז מילימטר מהמתווה שעליו ברך הנשיא ביידן. אני לא מוסיף תנאים ולא גורע תנאים אבל אני גם לא נותן לחמאס לזוז מילימטר". 

לאחר מכן פירט את ארבעת תנאיו, שהם לדבריו: אפשרות להמשך במלחמה עד השגת כלל היעדים, המשך השליטה הצבאית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח, מניעת חזרתם של חמושים ואמצעי לחימה לצפון הרצועה והשבת כמה שיותר חטופים בשלב הראשון. 

רה"מ נתניהו במסיבת העיתונאים הערב, צילום: דוד בכר

הוא פנה למשפחות החטופים: "אני יודע כמה אתם סובלים מאי הוודאות. אנחנו לא מוותרים על אף אחד. נעשה הכל כדי להחזיר את כולם אם נעמוד על עקרונותינו, להחזיר חיים וחללים ולשמור על זכותינו להילחם עד הניצחון".

עוד פנה למפונים מהצפון: "אני מעריץ את העמדה האיתנה שלכם ונפעל להחזיר אתכם לבתיכם בביטחון מלא. נשנה את המציאות הביטחונית לדורות קדימה". בהמשך הוסיף: "יש עוד דרך לניצחון יש עוד ימים של לחימה וקושי".

"אמרתי לביידן שאכנס לרפיח"

בתשובה לשאלה האם הייתה דרך לאמת את אי-הימצאות חטופים באזור התקיפה של דף אמר "המודיעין הראה שאין שום סימנים לכך שיש שם חטופים, וזה תואם את המדיניות, לוודא כמיטב יכולתינו לוודא שאין חטופים באזור הפעולה".

"ההזדמנות לפעול נגד המחבלים מתאפשרות מעבודה מודיעינית מצוינת וכי הדפנו לחצים מבית ומחוץ לסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה", אמר. בהמשך התייחס ללחץ הצבאי ולדיווחים על התקדמות במשא ומתן: "ההתקדמות הגיעה אחרי חודשים בהם היא הייתה תקועה בגלל שהלחץ הצבאי לא היה מספיק חזק" אמר נתניהו. "גם לטובת העסקה ולניצחון על חמאס חשבתי שאנחנו צריכים להיכנס לרפיח. אמרתי לביידן אני אכנס לרפיח. אם תהיה עסקה טובה היא תעבור", הוסיף. 

כשנשאל על אי-העדכון של ארצות הברית בתקיפתו המתוכננת של מוחמד דף השיב: "למה שנסתכן שמשהו ידלוף החוצה?"

"אני לא מפטר שרים כל יש אמון"

בתגובה לשאלה על ועדת חקירה ממלכתית השיב: "אני תומך בזה בסוף המלחמה. אנחנו עומדים בשלב קריטי במלחמה, עומדים לפני אפשרות של התפתחות בזירות אחרות, אז שחיילים ייקחו עורכי דין? תמכתי בהתנגדות צה"ל לבדיקת המבקר, שהיא פחות מועדת חקירת ממלכתית. אנחנו בתנועה קדימה לניצחון. לא צריך להפסיק את זה בהתחמשות בעורכי דין". על גלנט אמר: "אני לא מפטר שרים. כל עוד יש אמון אפשר להמשיך לעבוד איתם".

הקונספירציות של יאיר - והמתקפה של רה"מ 

כאשר נשאל על התבטאויות של בנו, יאיר נתניהו, שמפיץ קמפיין וקונספירציות נגד הצבא והשב"כ, ועל האם "נכון מבחינתך לדבר איתו ולהגיד שבעת הזו צריך אחדות?", השיב: "הבן שלי הוא בן אהוב, הוא אדם עצמאי. זו זכות שמוקנית לו". בהמשך "סובב" את הדיון ותקף את התקשורת שלדבריו "מעודדת הפגנות". 

יאיר נתניהו (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

"אנחנו חווים במלחמה גם כישלונות וגם אבידות קשות ומכאיבות כל הזמן. אנחנו סופגים כל יום פגיעה. עצם הקמפיין המכוער שאני לא נפגש עם המשפחות, עם משפחות חטופים, שהביאו חללים, לא הביאו חללים. מכל הכיוונים. אני עברתי שכול", אמר בהתייחס לשאלה על היעדר הופעותיו במפגשים עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות. על הופעותיו התקשורתיות בזמני הצלחות בלבד אמר: "אני מופיע כשטוב וכשרע וכשאני חושב שיש דברים חשובים. אנחנו בנקודת מעבר", אמר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר