האלוף טולדנו לשרים: מסדרון נצרים, ציר פילדלפי והפרימטר - חיוניים להשגת מטרות המלחמה

את הדברים אמר ראש האגף האסטרטגי בצה"ל בישיבת הממשלה • בהודעת נתניהו הוצגו נסיגות מאזורים אלו כקו אדום בעסקה

האלוף טולדנו על רקע ציר פילדלפי. צילום: אי.פי, דובר צה"ל

הסבר האלוף שקדם להודעה החריגה של לשכת רה"מ: ראש האגף האסטרטגי בצה"ל, האלוף אליעזר טולדנו, אמר היום לשרי הממשלה כי אחיזה של צה"ל בשטחים משמעותיים שנתפסו ברצועת עזה במהלך המלחמה, הכרחית להשגת יעדיה. טולדנו, אמר את הדברים בתשובה לשאלה של השר עמיחי שיקלי, ששאל מהם התנאים המבצעיים ההכרחיים לתפיסת צה"ל כדי להשיג את יעדי המלחמה.

בתגובה, הסביר האלוף שמייצג את עמדות הצבא בישיבות הממשלה מאז פרץ המלחמה, כי חיוני שצה"ל ימשיך להחזיק במסדרון נצרים, ציר פילדלפי והפרימטר. בנוסף, אמר האלוף כי חופש התנועה של צה"ל ברצועה צריך להישמר וכן בים. השטחים הקרקעיים, מהווים למעלה מ-20 אחוז משטח עזה.

אחד מהקווים האדומים במו"מ. מסדרון נצרים (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

מסדרון נצרים, שרוחבו כ-5 ק"מ מבתר את רצועת עזה בין צפון לדרום, ובין היתר מונע מחמאס להזרים בחזרה את כוחותיו לחלק הצפוני של הרצועה. לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב בהקשר זה כי "לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה". בנוסף, צה"ל מוציא מהמסדרון פעולות מבצעיות למרחבי הרצועה.

ציר פילדלפי, מבדל בין רצועת עזה לבין מצרים והאחיזה הישראלית בו, על הקרקע ומתחתיה, מונעת את המשך הברחות התחמשות לחמאס. בהקשר אמרה לשכת נתניהו כי "לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים".

שאל כיצד יהיה אפשר להשיג את מטרות המלחמה לצד העסקה. השר שיקלי, צילום: אורן בן חקון

הפרימטר, הוא רצועה ברוחב של ק"מ לערך, לכל אורכה של רצועת עזה, בינה ובין ישראל. מטרתו, לייצר שטח הריגה, שבו כל אדם בלתי מורשה שיחדור לפרימטר, היא בסכנת ירי מצד חיילי תה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר