לאחר ניצחון הלייבור בבריטניה: בישראל נערכים להרעה ביחסים

ראש הממשלה המיועד, קיר סטארמר, לא נקט קו אנטי ישראלי כיו"ר המפלגה ואף ידוע בכך שניקה את מפלגתו מהאלמנטים אנטישמיים • חרף מרכיבים חיוביים אלה, בישראל סבורים כי הקו האוהד של הלייבור לעניין הפלשתיני יוביל לשינוי לרעה במדיניות של לונדון • גורמים מדיניים: "החשש הוא שהקול המוסלמי ינווט את הספינה בכל הנוגע לישראל"

מנהיג הלייבור בנאום ניצחון: "השינוי מתחיל עכשיו"; סונאק הודה בתבוסה: "לוקח אחריות" // רויטרס

במערכת המדינית בישראל נערכים לשנים מורכבות ביחסים עם בריטניה, בעקבות הניצחון המוחלט של מפלגת הלייבור, הלילה (שישי).

ראש הממשלה המיועד, קיר סטארמר, לא נקט קו אנטי ישראלי בשנותיו כיו"ר הלייבור ואף ידוע בכך שניקה את מפלגתו מהאלמנטים האנטישמיים שהכניס קודמו בתפקיד, ג'רמי קורבין. בנוסף, סטארמר נשוי לאישה יהודייה, הביע אהדה למורשתה וקיבל תמיכה גורפת של הקהילה היהודית בבחירות.

קיר סטארמר, בנימין נתניהו, צילום: AP, שאול גולן

חרף מרכיבים חיוביים אלה, בישראל סבורים כי הקו האוהד של הלייבור לעניין הפלשתיני, וההשפעה הרבה שיש לקהילה המוסלמית במפלגה, יובילו לשינוי לרעה במדיניות של לונדון כלפי ישראל. השינוי ירע את הקו המורכב במילא שהובילה קודמתה בשלטון, המפלגה השמרנית, שכלל סנקציות כלפי מתיישבים ביו"ש והערימה קשיים על העברת הנשק לישראל.

כמובן, השינויים המיידים שיתרחשו במדיניות של לונדון טרם ידועים, אולם בירושלים מעריכים  שתישמע ביקורת רבה יותר וחריפה יותר כלפי ישראל ושהממשלה תמעט לא תבלום יוזמות אנטי ישראליות בפרלמנט. "אין לנו ספק שיהיה מורכב יותר. החשש הוא שהקול המוסלמי בספסלים האחוריים, ינווט את הספינה בכל הנוגע לישראל, בין היתר משום שהממשלה מתכוונת להתרכז בענייני פנים ולכן יהיה לה נוח לשחרר קיטור ביחסי החוץ", אמרו ל"ישראל היום" גורמים מדיניים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר