אם החטוף לשר הביטחון: "שחרור מנהל בית החולים שיפא הוא פשע מלחמה"

טליק גואילי, אמו של השוטר החטוף רן גואילי, דורשת הסברים מהשר גלנט על שחרור מנהל בית החולים שיפא: "בזמן שאותה מפלצת שוחררה, אני יושבת בבית וליבי יוצא אל בני"

רס"ל רן גואילי. צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: טליק גואילי, אמו של שוטר היס"מ החטוף רן גואילי וחברת "פורום תקווה", שיגרה מכתב נוקב לשר הביטחון יואב גלנט בעקבות שחרורו של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה. במכתבה, גואילי מביעה זעזוע עמוק מההחלטה לשחרר את אבו סלמיה, אותה היא מגדירה כ"פשע מלחמה".

ללא קרדיט

גואילי פותחת את מכתבה בתיאור מרגש של גבורת בנה ביום ה-7 באוקטובר. לדבריה, רן, שהיה בחופשת מחלה עם כתף שבורה, יצא להגן על המדינה ולחם לבדו מול מחבלים רבים. "גבורתו, גבורה עילאית, מעבר לכל דמיון, הצילה את חייהם של גברים, נשים וילדים," כתבה.

בהמשך, גואילי מתארת את רגע חטיפתו של בנה לעזה כשהוא פצוע קשה, ואת התמונה הקשה שקיבלה המשפחה - רן שוכב מחוסר הכרה על אופנוע מול המון זועם, כשברקע שלט "מיון שיפא".

מנהל שיפא, ד"ר מוחמד אבו סלמיה, צילום: רשתות ערביות

גואילי מותחת ביקורת חריפה על החלטת השחרור: "המחבל מוחמד אבו סלמיה ניהל את בית החולים שיפא. אותו בית חולים שבו נרצחו חטופים ואף שהו בו מיד לאחר חטיפתם. בחקירתו הודה שידע ואף עזר לחמאס להסתיר את החטופים."

היא פונה ישירות לשר הביטחון: "נסה בבקשה לדמיין את ההרגשה שלי כשאני רואה במסך את המפלצת משוחררת ללא תמורה. שחרור של אותו מחבל לא רק שלא העניק סיוע רפואי אלא הפוך מכך הכתים את מותו של בני ושל גיבורים רבים שנפלו".

יואב גלנט, צילום: קוקו

לסיום, גואילי דורשת משר הביטחון תשובה מפורטת לשאלה כיצד התקבלה ההחלטה על שחרור אבו סלמיה, ומה נעשה כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

מכתבה של גואילי מדגיש את הכאב והתסכול של משפחות החטופים, ומעלה שאלות קשות לגבי המדיניות הישראלית בנוגע לשחרור אסירים ביטחוניים בזמן שחטופים ישראלים עדיין מוחזקים בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר