עוד לפני כינוס הקבינט: נתניהו החליט להוציא את משלחת המו"מ על העסקה

על פי גורם מדיני, ראש הממשלה החליט שלא להתייעץ עם הקבינט המדיני-ביטחוני על העסקה, כפי שנקבע הערב - והוציא על דעת עצמו את המשלחת • השרים יתכנסו גם על רקע יום הקרב האינטנסיבי בצפון, זאת לאחר חיסול בכיר חיזבאללה אתמול ומאות הרקטות ועשרות הכטב"מים ששוגרו לאזורים נרחבים בצפון

קיבל את ההחלטה, נתניהו (ארכיון). צילום: יונתן זינדל/פלאש90

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (חמישי) כדי לדון המגעים לעסקה עם חמאס והאופטימיות הזהירה שהביעו בישראל ובחמאס. אך עוד לפני הכינוס, הודיע גורם מדיני כי ראש הממשלה נתניהו כבר קיבל את ההחלטה על דעת עצמו - להוציא את משלחת המשא ומתן בעניין החטופים. עוד הדגיש נתניהו כי המלחמה תסתיים רק לאחר השגת כל היעדים. 

לא עירב את הקבינט בהחלטה, נתניהו בישיבת הקבינט (ארכיון), צילום: חיים צח לע"מ

בישראל יש מי שטען שזו "ההצעה הכי טובה עד כה" שהתקבלה וגם בחמאס אמרו שרואים את ההצעה שהוגשה על ידי המתווכות באור חיובי. לאחר הישיבה יערוך ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחונית בנושא. בנוסף, השרים מתכנסים גם על רקע יום הקרב האינטנסיבי בצפון, זאת לאחר חיסול בכיר חיזבאללה אתמול ומאות הרקטות ועשרות הכטב"מים ששוגרו לאזורים נרחבים בצפון.

אחד ממפקדי השטח הבכירים בחיזבאללה, מוחמד נעמה נאסר, צילום: רשתות חברתיות

כאמור, חמאס הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי ראש הלשכה המדינית, אסמאעיל הנייה, ניהל שיחות עם המתווכים בקטאר ובמצרים לגבי רעיונות שנועדו להביא להסכם שיסיים את התוקפנות ברצועת עזה. הנייה שוחח גם עם בכירים בטורקיה לגבי ההתפתחויות האחרונות. חמאס מתייחסת ברוח חיובית לתוכן הדיונים. המוסד הודיע מוקדם יותר, כי ישראל קיבלה את תשובת חמאס בנוגע למתווה לעסקת החטופים ודנה בה כעת לפני שתשיב עליה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר