גורם בכיר: "חמאס מתעקש, הפערים לא נסגרו"; עינב צנגאוקר: "נתניהו תוקע מקלות בעסקה"

גורם ביטחוני בכיר התייחס לסיכויים לעסקה: "חמאס מתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א׳ במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל" • עינב, אמו של מתן צנגאוקר החטוף בעזה: "שוב נתניהו מסרב להציל חיים של מי שהוא הפקיר"

מפגינים למען קידום עסקת חטופים בקריה בזמן ישיבת הקבינט. צילום: עדי ברנר

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (רביעי), כי "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א׳ במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל. ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו". עוד ציין הגורם כי "ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".

עינב צנגאוקר: "שוב נתניהו מסתתר מאחורי גורם בכיר ותוקע מקלות בגלגלי העסקה"

סינוואר עדיין עם הידיים על ההגה

בתוך כך, גורמים המקורבים למנהיג חמאס יחיא סינוואר שנעלם מן הרדאר של צה"ל מאז 7 באוקטובר, מדגישים כי הוא שוקל רק שתי אפשרויות: השגת תנאי חמאס להפסקת המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל, או "זכייה בכבוד השהאדה". האפשרות של הגלייה מעזה על פי אותם מקורות אינה עומדת על הפרק מבחינתו.

מקורות בכירים בחמאס אמרו לא-שרק אל-אווסט הסעודי, כי סינוואר מקיים קשר רציף עם ההנהגה בחו"ל וברצועה, ומעורב באופן ישיר בניהול המו"מ העקיף עם ישראל לאורך כל החודשים מפרוץ המלחמה.

"שוב, נתניהו מסרב להציל חיים של מי שהוא הפקיר"

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר השבוי בעזה ואחת מהמבקרות החריפות ביותר של רה"מ נתניהו אמרה בתגובה: "שוב נתניהו מסתתר מאחורי "גורם" בכיר. שוב נתניהו תוקע מקלות בגלגלי העסקה ושוב הוא מסרב להציל חיים של מי שהוא הפקיר. 9 חודשים לתוך המחדל וההפקרה, חייבים לסיים את המלחמה כחלק מעסקה שתחזיר את כולם הביתה".

עוד הוסיפה: "ביבי, די עם התדרוכים והטרפודים. נגמר לנו הזמן. אם אתה לא רוצה ולא מסוגל להביא עסקה - לך הביתה! שחרר אותנו מהעול ופנה את מקומך למי שכן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר