יו"ר הפרלמנט הלבנוני לשליח האמריקני: "רק הפסקת אש מלאה בעזה תביא לרגיעה בצפון"

הוכשטיין אמר בביקורו בביירות כי בחיזבאללה צריכים לסייע בפעולה לעצירת המלחמה על ידי כך שישכנע את חמאס לקבל את יוזמת ביידן, מתוקף היותו בעל ברית של ארגון הטרור • השליח האמריקני במסר ללבנון: "ישראל תסיים את השלב העצים בלחימה בעזה בקרוב"

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין. צילום: רויטרס

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין העביר מסר בביקורו האחרון בביירות לפני שבועיים כי ישראל תסיים את השלב העצים במלחמה בעזה בתוך כמה שבועות, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון הלבנוני "אל־אחבאר" המקורב לחיזבאללה.

על פי המקורות, הוכשטיין טען כי ישראל "תפרוס מחדש את הכוחות שלה ותעצור את פעולות הלחימה הגדולות", והוסיף: "ממשל ביידן עובד על החייאת טיוטת ההסכם עם חמאס, אף על פי שהלחץ של מצרים וקטאר לא הביא לתשובה מצד חמאס".

עובד על החייאת הטיוטה, ביידן, צילום: איי.אף.פי

על פי הדיווח, בפגישה שקיים עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, הוכשטיין אמר: "אנחנו יודעים שהחזית הלבנונית קשורה למלחמה בעזה ואין מקום להסדר מדיני כלשהו בגבול לפני סיום המלחמה שם".

בהתאם לכך, דווח כי השליח התייחס לכמה נקודות. קודם כל, הוא ציין כי חיזבאללה צריך לסייע בפעולה לעצירת המלחמה על ידי כך שישכנע את חמאס לקבל את יוזמת ביידן, מתוקף היותו בעל ברית של ארגון הטרור. ואם חיזבאללה לא מוכן לנהל קשר עם חמאס, אז למה הוא רוצה להשאיר את החזית הלבנונית פתוחה אם ישראל תפסיק את השלב העצים.

גלנט והוכשטיין בפגישה בתחילת חודש מרץ, צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון

עוד דווח שהוכשטיין אמר כי ישראל ניצבת מול משבר בגלל עשרות אלפי המפונים מהצפון ואיש לא יכול למנוע ממנה לפעול צבאית נגד לבנון למרות שארה"ב דוחה זאת.

הוכשטיין גם בירר אם חיזבאללה יסכים לחזור במצב של הפסקת השלב העצים בעזה למצב שהחל ב־8 באוקטובר - כלומר פעולות באזור הר דב. כלומר לצמצם את ההסלמה לאזור מוגבל בצפון.

יו"ר הפרלמנט הלבנוני השיב להוכשטיין כי מעבר לשלב העצים בעזה אין פירושו עצירת המלחמה. ובהמשך לכך, החזית הלבנונית לא תוקפא, אלא אם כן תהיה הפסקת אש מלאה וצה"ל יסוג לגמרי מרצועת עזה. הוא גם ציין שאינו סבור שחיזבאללה יהיה מוכן לנסות לשכנע את חמאס לקבל את מתווה ביידן.

בתוך כך, דווח בעיתון כי הוכשטיין צפוי להיפגש היום עם השליח הצרפתי ז'אן איב לה דריאן בצרפת. עוד דווח כי שליח קטארי צפוי להגיע לביירות בקרוב ויש אפשרות שגם משלחת מצרית תבקר בלבנון כדי לקיים פגישות עם חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר