נתניהו צפוי לפגוש את ביידן בוושינגטון, במהלך ביקורו לטובת הנאום בקונגרס

על רקע המתיחות בין המנהיגים, עקב משלוחי הנשק, נתניהו וביידן צפויים להיפגש • גורמים אמריקאיים וישראליים עדיין נמצאים בתהליך של הסדרת פרטי הפגישה בין ביידן לנתניהו, שככל הנראה תתקיים בבית הלבן

ביידן ונתניהו (ארכיון). צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צפויים להיפגש בוושינגטון, בעוד כמה שבועות, במהלך ביקורו של נתניהו בארה"ב במסגרת נאומו המתוכנן בפני הקונגרס ב-24 ביולי - כך על פי דיווח ב-CNN.

גורמים אמריקאיים וישראליים עדיין נמצאים בתהליך של הסדרת פרטי הפגישה בין ביידן לנתניהו, שככל הנראה תתקיים בבית הלבן, כך מסר מקור ל-CNN. פקיד בבית הלבן אמר ל-CNN כי ביידן מכיר את נתניהו מזה עשרות שנים, וכי "סביר שהם ייפגשו כאשר ראש הממשלה יהיה כאן במהלך השבוע. אך אין לנו הודעה רשמית בשלב זה".

כזכור, יחסי ישראל-ארה"ב עלו על שרטון בחודשים האחרונים לאחר חוסר הסכמה בין וושינגטון לירושלים באשר לניהול המלחמה. אמירות נתניהו על כך שארה"ב מעכבת נשק לישראל הוסיפו לתסכול בוושינגטון כלפיו, ואלו התאמצו להוכיח כי אין בטענותיו אמת, פרט למשלוח אחד. בביקורו האחרון של גלנט בארה"ב עברו עימו פקידים אמריקניים על משלוחי הנשק במטרה להפריך את טענות נתניהו. 

בחודש שעבר אמר ביידן בראיון כי נתניהו עשוי להאריך את המלחמה בניסיון להיאחז בשלטון ואמר כי "לא ברור" אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר