נתחיל באמירת האמת: נראה שמישהו החליט שהמלחמה הסתיימה ושכח לעדכן אותנו

נתניהו יכול להמשיך להגיד שלא חל שינוי במטרות המלחמה כפי שהתקבלו ב־16 באוקטובר, אבל אנחנו רואים שזה לא ממש מתחבר למציאות • אמרו על עם ישראל כל מיני דברים, אבל טיפש הוא לא • אז בואו נתחיל בלספר לנו את האמת - ואז נוכל להחליט מה אנחנו עושים עם המידע הזה

האם הדרג המקצועי מתנהל על דעת עצמו?גלנט בעזה . צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

זוכרים שכשהיינו ילדים היה דף שמספרים פזורים עליו, היינו צריכים לחבר את הנקודות והיה יוצא ברווז? אז זאת התחושה גם עכשיו.

כל בוקר אנחנו מתעוררים לבשורה חדשה: יום אחד משחררים את אבו סלמיה, מנהל בית חולים שיפא ששימש כמפקדת חמאס, כמחבוא לחטופים וכזירת רצח של התצפיתנית נועה מרציאנו. יום אחר אנחנו שומעים שאנחנו מחברים את עזה לחשמל, ובמקביל עולים כל מיני קולות תבוסתניים שמסבירים שאנחנו חלשים וכדאי שנצא מעזה.

נתניהו: "ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת מטרותיה" (02.07.24) // דוברות רה"מ

לכל אחת מהבשורות האלה יש, לכאורה, סיבה טובה. מנהל בית החולים שוחרר כי אין מקום במתקני הכליאה. החשמל לעזה חובר בעצם לטובתנו, כי הוא נועד למתקן להתפלת מים שימנע אסון הומניטרי ואיתו לחץ נוסף מהעולם שנסיים את המלחמה.

ואלה הרואים במה שאין את חזות הכל, זאת בכלל לא רוח תבוסתנות, שמאלנות קיצונית או עייפות הכוח של המרואיינים - זה פשוט אמירת האמת. מאוד־מאוד חשוב להגיד את האמת, למדנו את זה אז, בזמן שצבענו את הברווז בצבעים עליזים.

מנהל ביה"ח שיפא מוחמד אבו סלמיה שוחרר ממעצר, צילום: צילום מסך

כי באמת, אם אנחנו מחברים את כל הנקודות האלה נקבל תמונה מקוממת, מערערת, מטריפה את הדעת: נראה שמישהו החליט שהמלחמה הסתיימה ושכח לעדכן אותנו.

נתניהו יכול להמשיך להגיד שלא חל שינוי במטרות המלחמה כפי שהתקבלו ב־16 באוקטובר, כלומר "מיטוט שלטון חמאס והשמדת יכולתו הצבאית, הסרת איום הטרור מהרצועה על ישראל, מאמץ מרבי לפתרון סוגיית בני הערובה והגנה על גבולות המדינה ואזרחיה", אבל זה קצת מעליב להמשיך להגיד לנו את זה כשאנחנו רואים שזה לא ממש מתחבר למציאות. אם זה שוחה כמו ברווז וגו'.

ארגון הטרור חמאס (ארכיון), צילום: אי.פי

אמרו על עם ישראל כל מיני דברים, אבל טיפש הוא לא. אז בואו נתחיל בלספר לנו את האמת. ככה, בפנים. זה פחות מעליב מלשקר לנו. ואז נוכל להחליט מה אנחנו עושים עם המידע הזה, כי הוא לא מקובל עלינו בשום דרך ואופן. ולא מדובר במחלוקת הניתנת לגישור אלא בהחלטה קיומית לעם ולמדינה.

הצעד הזה הוא לא אפשרות. אנחנו לא יכולים שלא להביס את חמאס אם יש לנו כוונות להמשיך לחיות כאן. ואם ראש הממשלה יודיע שהוא החליט לסיים את המלחמה כך, העם החכם הזה לא יישב בשקט. כי גם אם יבוא יום ונצליח למחול על כך ששיקרו לנו, על המהלך הזה - לא נמחל לעולם.

טקס אזכרה של משפחות חטופים, עבור יקיריהם שמותם נקבע בעודם בשבי חמאס בעזה, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

אפשרות נוספת היא שנתניהו באמת מאמין שלא נצא מעזה עד שיושגו המטרות, אבל הדרג המקצועי מתנהל על דעת עצמו בלי קשר למדיניות ולהחלטות נבחרי העם. אם זה המצב - יואיל הדרג המדיני ויעיף אותם אנשים על טיל, כי העם הזה תאב חיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר