אחרי פרישת שאשא-ביטון: מישל בוסקילה חוזר לכנסת

בוסקילה שהיה המשנה לראש העיר אשקלון יחזור לכנסת עם התפטרותה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ממפלגת "הימין הממלכתי", אשר הודיעה על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים

מליאת הכנסת. צילום: אורן בן חקון

מישל בוסקילה שכיהן כחבר כנסת למשך תקופה קצרה בשנת 2022, ישוב לכהן בתפקיד לאור החלטת חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (הימין הממלכתי) להתפטר מהכנסת ולפרוש מהחיים הפוליטיים.

בוסקילה שימש בעבר כמשנה לראש העיר אשקלון מטעם הליכוד. לקראת הבחירות לכנסת ה-20 התמודד למשבצת הנגב ברשימת הליכוד אך הפסיד למיקי זוהר.

ב־2021 עבר בוסקילה למפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער אך נותר מחוץ לכנסת. באוגוסט 2022 נכנס בוסקילה לכנסת ה-24 לאחר התפטרות שלושה מחברי המפלגה במסגרת החוק הנורבגי ולאחר פרישת חברי כנסת נוספים שלא רצו להיכנס לכנסת.

יפעת שאשא ביטון, צילום: אורן בן חקון

לפני הבחירות האחרונות הוצב בוסקילה במקום ה-13 ברשימת המחנה הממלכתי אשר רצה במשותף עם ''תקווה חדשה''. הרשימה זכתה ב-12 מושבים ובוסקילה נותר מחוץ למשכן. כאמור, כעת בוסקילה צפוי לשוב לכנסת עם התפטרותה של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון.

"לצערי, המציאות הפוליטית הנוכחית, לא מאפשרת לי להשפיע באופן משמעותי, אם בכלל, על דרכה של המדינה'', הסבירה שאשא-ביטון את החלטתה. ''החודשים בהם ישבתי בקבינט ובממשלה, חידדו אצלי את ההבנה, עד כמה ניתן והכרחי לנהל אחרת את המלחמה, בחזית ובעורף. ואני יודעת שאפשר אחרת. אך דווקא אל מול הידיעה הזו, קשה עוד יותר התחושה שבסיטואציה הנוכחית, יכולת ההשפעה שלי מצומצמת מאוד. לכן, בכאב גדול החלטתי בשלב זה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר