החשש ממחלות ומביה"ד הבינ"ל: גלנט אישר את עבודות החשמל בעזה

מזכירו הצבאי של שר הביטחון אישר במסמך כי יש לקיים את עבודות התשתית, המחוברות לצד הישראלי, לצורך הפעלת מתקן ההתפלה • סמוטריץ' תקף: "מדינת חלם, הפעם לא נוכל להגיד לא ידענו"

השר גלנט ועבודות תיקון החשמל בעזה. צילום: יוסי זליגר, רשתות ערביות

התיעוד, הסערה – וההסבר למהלך: ל"ישראל היום" נודע כי שר הביטחון יואב גלנט הוא זה שנתן את האישור להתחיל את עבודת תיקון החשמל בציר סאלח א-דין בעזה, המחובר לצד הישראלי. התיעוד עורר ביקורות בקואליציה ובאופוזיציה, יממה אחרי שחרור מנהל בית החולים שיפא שהביא לתרעומות גם כן בתוך הממשלה.

תיעוד מעזה: החל תיקון קו החשמל ברחוב סאלח א-דין // רשתות ערביות

במסמך שהגיע לידי ישראל היום כותב המזכיר הצבאי של שר הביטחון, כי "שר הביטחון מאשר את הפעלת קו החשמל קלע משטח הארץ, לשם הפעלת מתקן ההתפלה ברצועת עזה״.

במכתב מיום 16 ביוני מוסבר כי המתקן מספק את המים במרחב הפינוי ההומניטרי וכי הדבר נעשה כדי לספק את הצרכים הבסיסיים של האוכלוסייה.

המטרה של הפעלת מתקן ההתפלה: למנוע זיהום והתפרצות מחלות ברצועה שיכולה לסכן גם את מדינת ישראל ולוחמי צה״ל בעזה. הפעולה שהתבצעה בהתאם למדיניות שנקבעה לבצע צעדים הומניטריים לקראת החלטת ה-ICJ (בית הדין הבינלאומי לצדק).

שר האוצר וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון ה-X: "נפלנו על הראש לגמרי. ‏במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז. ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. ‏אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול".

תנועת צו 9 בתגובה להחלטה על חידוש אספקת החשמל לעזה: "אחרי הכנסת משאיות האספקה לחמאס ושחרור מחבלים, ממשלת ישראל עוברת לשלב הבא ומחליטה על חיבור לחשמל ישראלי. רב המרצחים סינואר יושב במנהרה ומקבל לידיו ללא כל מחיר את כל מה שהוא חפץ. מנופי הלחץ מבוזבזים בזה אחר זה בצורה נוראית. מחבלי הנוחב'ה שביצעו את הזוועות וממשיכים להחזיק בחטופינו יקבלו מעתה גם חשמל וימשכו לשלוט דרכו על רצועת עזה.

"העם בישראל לא יכול לתת למחדל הזה שמרחיק את שובם של הילדים שלנו הביתה ומסכן בבוטות את חייהם של לוחמינו הגיבורים, להימשך. די. תקחו אחריות ותדאגו לכך שהפינוקים למחבלים שטבחו ואנסו בנו יפסק במיידי. שום סיוע לא אמור לעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר