תביעה חסרת תקדים נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה: סייעו לטבח 7 באוקטובר

הליגה נגד השמצה הגישה תביעה פדרלית נגד "ציר הרשע" בגין תמיכה חומרית בחמאס • מדובר בהליך המשפטי הראשון מסוגו המוגש על ידי ארגון יהודי בדרישת פיצויים כספיים לנפגעים אמריקנים

חמינאי, קים ג'ונג און, אסד. צילום: רויטרס, אי פי, אי פי אי

הליגה נגד השמצה (ADL) ומשרד עורכי הדין קרואל ומורינג LLP הגישו היום (שני), תביעה פדרלית בניו יורק נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה, בטענה כי סיפקו תמיכה חומרית לחמאס שאפשרה לו לבצע את הטבח בשבעה באוקטובר.

התביעה כוללת למעלה מ-125 תובעים, ביניהם אזרחים אמריקנים שנפגעו או שמשפחותיהם נהרגו במתקפה. התביעה מתבססת על סעיף הטרור בחוק חסינות ריבונית זרה, ומבקשת להטיל אחריות על המדינות התומכות בטרור. עם זאת, פעמים רבות המדינות הללו מסרבות להכיר בפסקי דין נגדם, ולכן התובעים יזדקקו לתמיכת קרן הנפגעים של טרור ממומן מדינה של ארה"ב.

קיבוץ בארי, צילום: לירון מולדובן

לדברי ג'ונתן א. גרינבלט, מנכ"ל ADL, "איראן היא הספונסרית הגדולה ביותר של אנטישמיות וטרור בעולם. יחד עם סוריה וצפון קוריאה, הן חייבות לשאת באחריות למעורבותן במתקפה האנטישמית הגדולה ביותר מאז השואה. אנו עושים הכל כדי להביא את הטרוריסטים של חמאס ואת תומכיהם לדין".

בשאר אל-אסד נשיא סוריה בעת ביקורו באיראן, צילום: רויטרס

ג'יימס פאש, המנהל הבכיר של הליטיגציה הלאומית ב-ADL, ציין: "ישנו תקדים ברור למקרה זה – בתי המשפט בארה"ב כבר הטילו אחריות על איראן, סוריה וצפון קוריאה בגין תמיכה בחמאס. התביעה תספק דרך לצדק, אחריות ופיצוי לנפגעים". 

קים ג'ונג און עם חיילים בגבול בין המדינות, צילום: אי.פי

פאש הוסיף כי הקורבנות של המתקפה כוללים אתרים רבים, כמו פסטיבל נובה, קיבוץ בארי, קיבוץ סעד, קיבוץ כיסופים, בסיס סופה, קיבוץ ארז, קיבוץ עלומים, קיבוץ ניר עוז, ואופקים. המקרה מכיל עדויות מזעזעות על הזוועות שחוו הנפגעים בידי הטרוריסטים של חמאס, ומדגיש את חשיבות התביעה להביא צדק לנפגעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר