דיווח: מגעים להעברת סוללות פטריוט מישראל לאוקראינה

"פייננשל טיימס": ירושלים, וושינגטון וקייב דנות באפשרות למסור עד שמונה מערכות • באפריל הודיעה ישראל כי תוותר על הסוללות המיושנות לטובת מערכות מתקדמות יותר • בינתיים, המגעים מתעכבים מחשש שיהיה בהן צורך במלחמה מול חיזבאללה

סוללת פטריוט בצפון (ארכיון). צילום: הרצי שפירא

ישראל, ארה"ב ואוקראינה מנהלות מגעים על אספקה של מערכות פטריוט לקייב - כך מדווח ה"פייננשל טיימס". על פי הדיווח, מדובר בעד שמונה מערכות.

על פי חמישה גורמים, שתודרכו על המגעים ושוחחו עם העיתון הבריטי, אף שעוד אין הסכמים בנושא, נראה שתחילה יישלחו הסוללות לארה"ב ומשם יועברו לאוקראינה, הזקוקה לחיזוק ההגנה האווירית שלה.

משגר פטריוט בנגב, אפריל השנה, צילום: דודו גרינשפן

בחודש אפריל הודיעה ישראל כי תתחיל להוציא משימוש את שמונה סוללות הפטריוט, בנות יותר מ-30 שנה, ותחליף אותם במערכות מתקדמות יותר. בינתיים, הסוללות עוד כאן מחשש למלחמה מלאה עם חיזבאללה.

בעיתון מציינים כי הגעת הסוללות הישראליות לקייב תאותת על שינוי ביחסים בין ירושלים למוסקבה כדי לא לפגוע ביחסים עם רוסיה, בעלת האחיזה בסוריה. אולם לפי הדיווח, גורמים אמריקניים רשמיים ביקשו לשכנע את רה"מ בנימין נתניהו כי יש לתת משקל גדול יותר לקשרים המתהדקים בין רוסיה לאיראן. בה בעת, לא בטוח שכל שמונה המערכות הישראליות יימצאו בסופו של דבר באוקראינה.

משגר פטריוט ברומניה. בוקרשט הודיעה כי תעביר מערכת פטריוט לקייב, צילום: אי.אף.פי

עד כה נמנעה ישראל מלהעביר אמצעי יירוט לאוקראינה. רק בתחילת השנה התחיל באוקראינה בהטמעת מערכת ההתרעה הישראלית במערך ההגנה האווירית הלאומי. לקייב יש לפחות ארבע מערכות פטריוט, שסופקו בידי ארה"ב וגרמניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר