כולל להב"ה, דניאלה וייס ואמנה: קנדה הטילה סנקציות על מתיישבים

משרד החוץ הקנדי הטיל סנקציות על 12 גורמים שלטענתה "מעורבים באלימות מתיישבים קיצונית ביו"ש" • שרת החוץ ג'ולי: "אנו מגנים מעשים אלה בשל השפעתם על חיי הפלשתינים והסיכויים לשלום" • ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ תקף: "רוח גבית לטרור"

מתיישבים. (ארכיון). צילום: ללא

תקדים חמור וצעד קשה של קנדה נגד ישראל: שרת החוץ של קנדה מלאני ג'ולי הודיעה היום (חמישי) כי מדינתה מטילה סנקציות חדשות בנושא "אלימות מתנחלים קיצוניים".

סבב הסנקציות הזה מפרט "שבעה אנשים וחמש ישויות על תפקידם בהקלה, תמיכה או תרומה כספית למעשי אלימות של מתנחלים קיצוניים נגד אזרחים פלשתינים ורכושם".

מלאני ג'ולי (משמאל), צילום: איי.פי

הגוף המשמעותי ביותר נגדו מוטלות סנקציות היא חברת "אמנה", שבונה רבים מהפרויקטים ביהודה ושומרון, ובראש עומד זאב חבר (זמביש) המקורב לראש הממשלה נתניהו. בנוסף, יוטלו עיצומים על "נוער הגבעות" (לא ברור למה הכוונה כי אין יישות משפטית כזו), ארגון להב"ה המזוהה עם "כך" וכן "החווה של משה" ו"החווה של צבי".

בנצי גופשטיין, צילום: אורן בן חקון

בנוסף קנדה מטילה עיצומים על הפעילים המוכרים בנצי גופשטיין, דניאלה וייס הנמנית על מייסדות ההתיישבות ביו"ש, אלישע ירד, אלי פדרמן, מאיר אטינגר, שלום זיכרמן ועינן בן-ניר עמרם תנג'יל.

דניאלה וייס, צילום: אורן בן חקון

הקנדים אומרים כי "אלימות מתיישבין קיצוניים הביאה לאובדן חיים ולנזק לרכוש פלשתיני ולאדמות חקלאות. התקפות אלו הביאו גם לעקירה בכפייה של קהילות פלשתיניות, ותרמו לחוסר ביטחון של פלשתינים וישראלים בגדה המערבית כאחד. התקפות של מתיישסים ישראלים קיצוניים הם מקור ותיק למתיחות וסכסוכים באזור, מערערות את זכויות האדם של הפלשתינים, את הסיכויים לפתרון שתי המדינות ומהוות סיכונים משמעותיים לביטחון האזורי. קנדה ממשיכה להתנגד להרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים והיא מחויבת לשלום מקיף, צודק ומתמשך במזרח התיכון".

"רוח גבית לטרור" 

ראש המועצה האזורית בנימין ויו״ר מועצת יש״ע, ישראל גנץ הגיב להודעת משרד החוץ הקנדי: "בהחלטה שערורייתית קנדה בוחרת לתת רוח גבית לטרור ולחמאס שמבקש להמשיך לטבוח ביהודים ולחסל את מדינת ישראל. מי שמטיל עיצומים לא מוסריים ולא חוקיים נגד גורמים יהודים שותף מלא לחזון של סינוואר ודוחף את מדינת ישראל לסכנה קיומית. קנדה בהחלטתה מעודדת מחבלים ואנרכיסטים להמשיך לתקוף יישובים ברחבי יו"ש ובכל מדינת ישראל. ממשלת ישראל והעומד בראשה חייבים להגיב למהלך הזה בתגובות בשטח ולהפוך את המשוואה. כל החלטה כזו צריכה לבסס עוד יותר את נכוחותה של מדינת ישראל ביהודה ושומרון". 

ישראל גנץ, צילום: ברוך גרינברג

בארגון "שלום עכשיו" בירכו על ההחלטה: "אנו מברכים את ממשלת קנדה, ידידת אמת של ישראל, על עמדה נחושה ובלתי מתפשרת כלפי אלימות מתנחלים. הגיע הזמן שכל מתנחל אלים ישלם על מעשיו, לרבות ההנהגה המתנחלית הקיצונית. בשבוע שעבר חשפנו איך מקדם השר סמוטריץ סיפוח דה יורה של הגדה המערבית, ומתגאה בפרויקט החוות החקלאיות שהפכו לגולת הכותרת של פרויקט הנישול האלימות והגזל. זו העת לעצור את הטירוף ולשים סוף לאלימות ולמאחזים הבלתי חוקיים, אותם הממשלה מתדלקת בשם האג'נדה המשיחית של סמוריץ ובן גביר. חייבים להפיל את הממשלה."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר