גלנט: נפתח צוואר הבקבוק לשחרור החימושים

במהלך פגישותיו של שר הביטחון עם בכירים אמריקנים התקיים גם שיח משמעותי על המצב הביטחוני בצפון • גורם המעורה בפגישות: "יש קשר ישיר בין אספקת החימושים לפתרון בצפון"

גלנט לאחר הפגישה עם ג'ייק סאליבן: "הוסרו מכשולים ונפתחו צווארי בקבוק לקדם את ההצטיידות והחימוש לישראל" // צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב  גלנט נפגש היום (רביעי) עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בבית הלבן. השניים שוחחו על הלחימה בעזה, המאמצים להשבת החטופים, המצב בצפון והמאמצים לפעול מול האיום האיראני בהשגת נשק גרעיני. ״הושגו התקדמויות משמעותיות בנושא ההצטיידות והחימוש שאנו צריכים להביא לישראל״.

במהלך הפגישה סאליבן אישר מחדש את מחויבותו של ביידן להבטיח שלישראל יהיה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה צבאית, ולהתעמת עם יריביה הנתמכים על ידי איראן. בנוסף העלה את החשיבות של העברת הכנסות מכספי המיסים לרשות הפלשתינית ללא דיחוי נוסף.

גלנט, צילום: גדעון מרקוביץ'

במהלך פגישותיו של גלנט בארה"ב התקיים גם שיח משמעותי על לבנון, והצדדים הגיעו להבנות ברורות על הקו בו ילכו כדי לנסות ולהגיע להסדר. גורם המעורה בפגישות שהתקיימו אמר ל"ישראל היום" כי "יש קשר ישיר בין אספקת החימושים לפתרון בצפון - חיזבאללה עוקב אחרי כל צעד בעניין". דברים דומים אמר נתניהו לאמריקנים בשיחות איתם. עוד הוסכם, ולא בפעם הראשונה, כי יהיה ניסיון לנצל את המעבר לשלב ג׳ ברצועת עזה כדי להוביל לפתרון גם מול חיזבאללה.

"חיזבאללה עוקב אחרי כל צעד בעניין", צילום: איי.פי.

כאמור, לאחר הפגישה אמר גלנט כי "הוסרו מכשולים ונפתחו צווארי בקבוק, על מנת לקדם את כל הנושאים שעומדים על הפרק", זאת בהמשך לקירור ביחסים בין ישראל וארה"ב בעקבות הביקורת של נתניהו על עיכובים באספקת הנשק. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר