המנהיג הרוחני של ש"ס: "הליכה לצבא - כמו לחלל שבת"

התבטאותו של מרן הנשיא מועצת חכמי התורה, רבי משה מאיה, נבעה מהחלטת בג"ץ על גיוס לצה"ל של בני הישיבות והפסקת התקצוב הממשלתי לישיבות שתלמידיהן לא ישרתו • "אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד", קבע רבי מאיה בנחרצות

חרדים נגד הגיוס. "בני הישיבות הם בני תורה מופלאים, אפשר למצוא דרך שיתרמו" . צילום: גדעון מרקוביץ'

מציג גיוס לצה"ל ככפירה בדת: ״הליכה לצבא היא העברה על הדת, כמו לחלל שבת״, כך התבטא מרן הנשיא מועצת חכמי התורה, רבי משה מאיה, בראיון לרדיו החרדי "קול ברמה". עוד הוסיף המנהיג הרוחני של ש"ס בראיון: "יש לנו הלכה ברורה שאומרת לנו שאסור לבן ישיבה להתגייס לצבא. אם יכנסו להיכלי הישיבות לגייס אותנו - נתנגד. זה כמו שיכריחו אותנו לחלל שבת".

דבריו של המנהיג הרוחני של ש"ס מגיעים על רקע קביעת בית המשפט העליון אתמול (שלישי) על גיוס תלמידי הישיבות לצה"ל. לדברי השופטים, שהסכימו פה אחד על ההחלטה,  בעת הנוכחית אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. נוסף על כך, נקבע שהמימון לאותן ישיבות שתלמידיהן לא יגוייסו יופסק.

יו"ר ש"ס, ח"כ  אריה דרעי, ביקר גם הוא את החלטת בג"ץ על הגיוס אתמול: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו – התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר – נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים".

אריה דרעי ומשה גפני בדיון על חוק הגיוס בכנסת (ארכיון), צילום: דני שם טוב

ח"כ ניסים זאב, ממייסדי ש"ס, הגיב אף הוא: "פסיקת בג"ץ היא שערורייה, מטרתם היא לעקור את התורה ולשרת את כח קפלן. נכון להיום ישנם יותר חרדים מתגייסים מאשר חילונים מת"א שמשתמטים. כוח קפלן שותפים לחמאס בהפלת הממשלה, מה שהחמאס לא מצליח - הם משלימים".

"אסור להתגייס גם אם אין מסגרת"

בכיר חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב משה מאיה: "מי שלא לומד, אנחנו נגיד להם בפירוש בצורה ברורה שאתם אסור לכם להתגייס גם אם אין לכם מסגרת, אתם תהיו שם חילוניים, וזה העברה על דת, זה שמד. "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו", זהו. זה דבר ברור".

"אותי לא משנים מהר, אני אומר לא! לא איכפת לי להגיד "רבותי, אני עוזב את המועצת"… מי יכול לקבל אחריות לשלוח בחור לצבא?! אין היתר להסכים ליעדים! אין פשרות! מי מתיר לך לשלוח יהודי לצבא?!"

גם במפלגת יהדות התורה לא נותרו אדישים לפסיקה שתחייב את ציבור בוחריהם לשרת בצבא. ח"כ אייכלר תקף: "בג"ץ הוא גוף דיקטטורי שתפס את השלטון מידי הממשלה הנבחרת והרשויות הדמוקרטיות ומבקש לכפות מלחמת דת ברחובות, וקרע בין יהודים. פסיקת בג"ץ היא לא 9 שופטים מול 0 מתנגדים. היא 9 שופטים מול 3500 שנות לימוד ממתן תורה עד היום הזה". בהמשך דבריו הוא קרא לחבריו לממשלה לגנות את החלטת בית המשפט: "אנו מצפים מהשלטון הימין הדמוקרטי הנבחר לעמוד ולהגן על ערכי היהדות והתורה מפני הדיקטטורה. לא נהיה הכבשה השחורה שהימין מקריב למולך של המהפכה הקפלניסטית. האם הימין חושב שהחרדים טיפשים וחסרי דעת? מאכזב מאוד שחלק מהימין מצטרף ללהקת רודפי התורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר