גלנט לבלינקן: "עיני אויבינו נשואות לקשר ביננו, עלינו לפתור במהירות את המחלוקות"

ברקע למתיחות הדיפלומטית בין ישראל לארה"ב, שר הביטחון נפגש עם מזכיר המדינה בוושינגטון • השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, ופגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה

גלנט ובלינקן, היום. צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט קיים בוושינגטון פגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן. ברקע למתיחות הדיפלומטית בין ישראל לארה"ב, ובמרכזה המחלוקות סביב ניהול המלחמה והעברת משלוחי הנשק מארה"ב לישראל, גלנט אמר לבלינקן: "עיני אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה״ב - עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו - כך נשיג את מטרותינו ונחליש את אויבנו".

נתניהו על החימושים: המסה הגדולה נותרה מאחור, מקווה שהנושא ייפתר בקרוב// עומר מירון

השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, במשרדי מחלקת המדינה בוושינגטון, בנוסף לפגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה.

בפגישתם, דנו גלנט ובלינקן בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על החמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה. 

כמו כן, השניים שוחחו על הדרכים השונות לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולהשבת התושבים לביתם. השר גלנט אמר למזכיר המדינה כי עמידתה של ארה"ב לצד ישראל במשימה זו חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן.

נתניהו: "הבעיות המשמעותיות החלו לצוץ לפני כמה חודשים"

בשיאו של המשבר הדיפלומטי בין ישראל לארה"ב על רקע אמירותיו של ראש הממשלה כי אמריקה מעכבת משלוחי נשק לישראל, התראיין נתניהו לתקשורת בארה"ב ביום חמישי האחרון.

"איראן וחיזבאללה מודעות לכך שהייתה הפסקה במשלוחי הנשק", אמר נתניהו בריאיון ל-Punchbowl news בו התייחס ליחסים המעורערים עם ארה"ב, לחיזבאללה למשך הלחימה בעזה ולמשלוחי הנשק מארה"ב. על עצירת משלוחי הנשק אמר: "איראן וחיזבאללה מפרשות את זה כסוג של נתק בין ישראל לארה"ב". על ביידן: "מעריך את תמיכתו, הבעיות המשמעותיות החלו לצוץ לפני כמה חודשים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר