מסתמן: משלוחי הנשק מארה"ב ייצאו לישראל בימים הקרובים

למרות ההצהרות הרשמיות של ממשל ביידן, בכירים אמריקנים הודו בהאטת קצב משלוחי התחמושת • בממשל מדגישים עם זאת כי אין אמברגו וגם את העיכוב במשלוחים מתרצים בבעיות בירוקרטיות

שר הביטחון גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי סאליבן.. צילום: אריאל חרמוני

ארה"ב צפויה לשחרר חלק ממשלוחי הנשק לישראל בימים הקרובים, בסמוך לביקורו במדינה של שר הביטחון, יואב גלנט. כך אומרים ל"ישראל היום" מקורות המעורבים בפרטים.

נתניהו על החימושים: המסה הגדולה נותרה מאחור, מקווה שהנושא ייפתר בקרוב// עומר מירון

גלנט, נועד היום (שני), בוושינגטון עם השליח האמריקני ללבנון, עמוס הוכשטיין, ואמור היה לפגוש גם את מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן ומזכיר ההגנה, לויד אוסטין.

בתוך כך, בכירי הממשל האמריקני הודו בשיחות סגורות כי יש האטה בקצב משלוחי הנשק לישראל. ל"ישראל היום" נודע כי בפגישות שקיימו בשבוע שעבר בוושינגטון, השר לעניינים אסטרטגים, רון דרמר, וראש המל"ל צחי הנגבי, אישרו בפניהם בני שיחם האמריקנים כי לא כל הנשק זורם לישראל.

עמדה זו של הממשל סותרת את ההצהרות הרשמיות של דוברי הבית הלבן כי "אינם יודעים על מה נתניהו מדבר", בסרטון שבו יצא נגד עיכוב המשלוחים.

גלנט והוכשטיין בפגישה בתחילת חודש מרץ, צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון

בממשל מדגישים עם זאת כי אין אמברגו וגם את העיכוב במשלוחים מתרצים בבעיות בירוקרטיות. ראש הממשלה נתניהו אמר בימים האחרונים כי יש לו תקווה שהבעיה תיפטר. בישראל מדגישים עם זאת כי מדובר בתחמושת שישראל כבר קנתה מכספה בארה"ב ובאופן עקרוני השילוח שלה לישראל כבר אושר.

בפגישה עם הוכשטיין אמר שר הביטחון כי "למעבר לשלב ג׳ במלחמה בעזה, תהיה השפעה על כלל הגזרות, וישראל נערכת לכל אפשרות - צבאית ומדינית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר