דיווח: ישראל הזהירה את לבנון ממחיר המלחמה עם חיזבאללה

רשת "סקיי ניוז" בערבית ציטטה מקור ישראלי, שהדגיש בנוסף: "אפשר להגיע להסכם ללא מלחמה, אבל זה הופך לפחות סביר עם הזמן" • לטענתו: "על כל הסכם לכלול הרחקה של ארגון הטרור מהגבול" • כמו כן, הבהיר כי "לחיזבאללה כבר אין את האפשרות לבצע מתקפת פתע נגדנו כמו שקרה ב-7 באוקטובר ע"י חמאס"

מחבלי חיזבאללה מתצפתים על מטולה (ארכיון). צילום: אי.פי

ערוץ החדשות "סקיי ניוז" בערבית מצטט היום (שני) מקור ישראלי כשהוא מדגיש כי מלחמה עם חיזבאללה תהיה מלחמה עם מדינת לבנון. משפט זה נאמר על רקע הביקורת הגוברת בלבנון על הארגון ועל איראן. 

הרמטכ"ל בגבול הצפון: "אנחנו מחזיקים יכולות חזקות שהאויב יודע רק מקצת מהן" (19.06.24) // דובר צה"ל

עוד צוטט המקור כשהוא טוען: "אם ממשלת לבנון רוצה להיות בעלת ריבונות על כל שטחיה, אז עליה לפעול כדי לשנות את המציאות. אם ניכנס לדרום לבנון, אז לא נצא לפני הסכם. מלחמה עם חיזבאללה תצמצם את ההשפעה האיראנית באזור".

כמו כן, הוא מבהיר: "על כל הסכם לכלול הרחקה של חיזבאללה מהגבול. מלחמה עם חיזבאללה תסתיים בהסכם. אפשר להגיע להסכם ללא מלחמה, אבל זה הופך לפחות סביר עם הזמן".

תיעוד חריג. מחבלי חיזבאללה מסתננים בצמחייה סמוך לגבול ויורים לישראל, צילום: ללא

כאמור, בשבוע שעבר פורסמה ביקורת חריפה על איראן בלבנון, כשחבר הפרלמנט הלבנוני, אליאס חנקש, יצא נגד המשטר בטהרן בטלוויזיה הלבנונית, והאשים כי המלחמה נגד ישראל מנוהלת על ידה ישירות מאדמת לבנון. 

חבר הפרלמנט הלבנוני אליאס חנקש, צילום: רשתות ערביות

"חבל מאוד מה שקורה בדרום (לבנון). הדרך לירושלים (הסיסמה של חיזבאללה) הפכה לדרך של דם וחורבן בגלל מלחמה שאנחנו לא רוצים ומצויים בה. המלחמה מנוהלת לטובת האינטרס של איראן ישירות מלבנון. כנציג בפרלמנט, מישהו שאל אותי לגבי דעתי לגבי הלחימה במלחמה הזו?", אמר חנקש, חבר מפלגת הפלנגות הנוצרית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר