נתניהו בראיון לתקשורת בארה"ב: "איראן וחיזבאללה מודעות לכך שהייתה הפסקה במשלוחי הנשק"

ראש הממשלה התראיין לגוף התקשורת Punchbowl news והתייחס ליחסים המעורערים עם ארה"ב, לחיזבאללה למשך הלחימה בעזה ולמשלוחי הנשק מארה"ב • על עצירת משלוחי הנשק אמר: "איראן וחיזבאללה מפרשות את זה כסוג של נתק בין ישראל לארה"ב" • על ביידן: "מעריך את תמיכתו, הבעיות המשמעותיות החלו לצוץ לפני כמה חודשים"

משבר עם ארה"ב. צילום: אי.אף.פי, אלכס קומולויסקי

ראש ממשלת ישראל לא מרבה, אם בכלל, להתראיין לתקשורת המקומית, ורק אתמול (חמישי) ביטל ברגע האחרון ריאיון לערוץ 14, אך סבב הראיונות שלו לגופי תקשורת בארה"ב ממשיך. לאחרונה התראיין נתניהו ל- Punchbowl news המסקר בין השאר את הנעשה בבית הלבן.

"נתניהו באנגלית: "אמרתי לבלינקן שלא יתכן שמונעים מאיתנו נשק// דוברות רה"מ

הראיון עם נתניהו נערך אתמול (חמישי), בישראל, לאחר שפרסם את סרטון "תנו את הנשק" ועורר את זעמו של ממשל ביידן. הוא נסוב סביב מגוון רחב של נושאים, בהם גם חילוקי הדעות של נתניהו עם הנשיא ביידן, דעותיו על הקונגרס, הפגנות פרו-פלשתיניות בארצות הברית והקף ההרוגים של אזרחים בעזה במהלך המלחמה שנמשכת זה תשעה חודשים.

"הבעיות צצו לפני מספר חודשים ולא הצלחנו לפתור אותן"

כשנשאל על יחסיו עם ממשל ביידן והנשיא אמר נתניהו: "אני מעריך מאוד את התמיכה שנתנו הנשיא ביידן וממשל ארצות הברית למאמץ המלחמתי שלנו מההתחלה. הנשיא ביידן הגיע לכאן ושלח שתי נושאות מטוסים. הוא נתן לנו סיוע יקר ערך ותחמושת וכלי נשק מתחילת המלחמה. אני מעריך את זה ואני ממשיך להעריך".

ביידן בעת ביקורו בישראל באוקטובר אשתקד, צילום: אי.פי.אי

על הדרדרות היחסים בחודשים שלאחר מכן, אמר נתניהו: "התחלנו לראות שיש לנו כמה בעיות משמעותיות שצצו לפני כמה חודשים. ולמעשה, ניסינו, בהרבה מאוד שיחות שקטות בין הפקידים שלנו לפקידים אמריקאים, ליישר את ההדורים ולא הצלחנו לפתור את זה. עכשיו זה קריטי. זה חיוני למטרות המלחמה המשותפות שלנו, להביס את חמאס ולמנוע הסלמה בלבנון למלחמה מלאה כדי לקבל את האספקה ​​הזו".

"העליתי את הנושא הזה עם השר בלינקן. ואמרתי שגורמים במשרד ההגנה שלנו אומרים לנו שבקושי מגיע זרזיף מתוך משלוח הנשק. הוא אמר, 'טוב, הכל בתהליך. אנחנו עושים הכל כדי להתיר את זה ולפתוח את צווארי הבקבוק.' ואמרתי, 'טוב, זה מה שאני מצפה שיקרה. בואו נוודא שזה אכן יקרה.' זה חייב לקרות".

על הסרטון שפרסם, אמר נתניהו: "הרגשתי שזה הכרחי לחלוטין אחרי חודשים של שיחות שקטות שלא פתרו את הבעיה".

רפיח. מחזות שהאמריקנים לא רוצים לראות, צילום: אי.פי.אי

על הקף הנפגעים הרב בעזה אמר נתניהו: "ישראל 'יצאה מגדרה' כדי להימנע מנפגעים אזרחים". לדבריו, הביקורת על ישראל "מזכירה את עלילת הדם שהושטה בעם היהודי לאורך ימי הביניים והעת החדשה". נתניהו טוען כי רק כמה עשרות אזרחים נהרגו ברפיח, בניסיון לערער את קביעת ארה"ב שכל פלישה צבאית תהיה מסוכנת למאות אלפי עזתים שברחו לשם. נתניהו אמר גם כי יחס המוות בין האזרחים ללוחם הוא בערך אחד לאחד.

לשאלה האם הוא מרגיש שממשל ביידן רוצה לפתור את בעיית הנשק, ענה ראש הממשלה: "אני חושב שאפשר לפתור את זה באופן מיידי עם רצון טוב - זה יכול להיפתר מיד".

"הומואים למען עזה? זה אבסורד"

נתניהו גם התייחס לאחת מנקודות הציון המשמעותיות בהדרדרות היחסים בין ישראל לארה"ב - אמירתו של מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר כי נתניהו הוא "המכשול בדרך לשלום במזה"ת", וכי ישראל צריכה לצאת לבחירות. 

צ'אק שומר. נתניהו: "אסור לעשות את זה", צילום: אי.פי

על כך ענה נתניהו: "אני חושב שמדינות דמוקרטיות לא צריכות להתערב בתהליכים הדמוקרטיים של מדינות אחרות. ואני חושב שזה כלל שניסיתי להסכים לו ולחיות לפיו. אבל אני לא יכול לומר שאחרים שמרו עלינו באותה מידה. זה לא בסדר לעשות את זה. אסור לעשות את זה".

על כך שייתכן כי ינאם בארה"ב בפני רפובליקנים בלבד אמר נתניהו: "אני פרטיזן. אני לא רפובליקני או דמוקרט. אני פטריוט ישראלי, ואני מדבר בשם העם הישראלי".

על גל ההפגנות בארה"ב בדגש על הקמפוסים היוקרתיים אמר נתניהו: "יש לך 'הומואים עבור עזה'. זה אבסורד לשמוע דבר כזה. אם אתה הומו בעזה, יירו בך בעורף". עוד הוסיף: "'נשים למען עזה' מהן נשים בעזה? הן מטלטלין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר