בעקבות סרטון נתניהו: הבית הלבן ביטל פגישה אסטרטגית עם בכירים ישראלים

על פי הפרסום ב-AXIOS, הפגישה עם השר דרמר וראש המל"ל הנגבי הייתה אמורה לעסוק בהסלמה בלבנון ובאיום האיראני • רה"מ ביקר אמש את עיכוב משלוח הנשק, דוברת הבית הלבן הגיבה: "אין לנו מושג על מה הוא מדבר" • חבר המפלגה הדמוקרטית הנחשב לאחד התומכים הגדולים של ישראל תקף את נתניהו: "חמאס מתעודד אפילו ממראית עין של קרע במערכת היחסים"

נתניהו באנגלית: "אמרתי לבלינק שלא יתכן שמונעים מאיתנו נשק"

הבית הלבן ביטל היום (רביעי) את הפגישה שתוכננה למחר עם השר רון דרמר וצחי הנגבי לאחר הסרטון שבו תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את הממשל האמריקני על עיכוב משלוח הנשק.

על פי הדיווח של ברק רביד באתר AXIOS הבוקר (רביעי), הפגישה הייתה אמורה לעסוק בהסלמה בלבנון ובאיום האיראני. המידע מסתמך על שני גורמים בממשל.

הבית הלבן זועם על נתניהו, צילום: אי.פי.איי

בסרטון שפרסם אמש נתניהו בשפה האנגלית חשף פרטים מהפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן שביקר בארץ בשבוע שעבר:"אמרתי שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת".

בלינקן עצמו טען כי האמריקנים "ממשיכים לבחון משלוח נשק אחד". מי שהשתמשה בטון חריף יותר הייתה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר: "אנחנו בכנות לא יודעים על מה הוא מדבר. יש משלוח אחד שהושהה, כל השאר עובר".

דרמר ובלינקן (ארכיון), צילום: מתוך טוויטר

על פי בכיר בממשל ביידן, יש תוצאות על מתיחת הגבול של נתניהו. גורם ישראלי אמר שהאמריקנים זועמים על הסרטון של רה"מ, אשר גרם לנזק רב. כמו כן, גורמים בממשל אמרו שביטול הפגישה עם השר דרמר וראש המל"ל הנגבי הייתה בכדי למסור מסר לראש הממשלה נתניהו.

בחדרי חדרים, אנשיו של ביידן הופתעו וזעמו מהסרטון שפרסם נתניהו. ומאחורי הקלעים, השליח האמריקני של ביידן, עמוס הוכשטיין אשר היה אמור להיפגש עם נתניהו מחר לאחר חזרתו מביירות, ביטל את המפגש.

ריצ׳י טורס, מגדולי התומכים בישראל במפלגה הדמוקרטית, תקף את ראש הממשלה נתניהו על סרטון ופרסם אמש ציוץ בחשבון ה-X: "‏אם אתם (ישראל) מחפשים לערער את הדו-מפלגתיות של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל, אז שחררו סרטון פומבי התוקף את ממשל ביידן, שלמרות התנגדות היסטרית מהשמאל הקיצוני, החזיק מעמד בתמיכה בישראל כבר שמונה חודשים וממשיך בכך. אי הסכמות צריכות להיות בפרטיות. חמאס מתעודד אפילו ממראית עין של קרע במערכת היחסים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר