דיווח ערבי: הצעת ישראל לחמאס כוללת שחרור של שבע חטופות

רשת "אל-ג'זירה" פרסמה פרטים ממסמך ההצעה הישראלית לעסקת חטופים ולהפסקת אש • המסמך מדבר על נסיגה חלקית של כוחות צה"ל מהרצועה החל מהיום השביעי ליישום ההסכם • ביום ה-16 לשלב הראשון יחלו מגעים בסוגיית שחרור החיילים, ויתר החטופים הגברים

"להגיד כן לעסקת נתניהו": הפגנות למען שחרור החטופים בירושלים// יוני ריקנר

רשת "אל-ג'זירה" הקטארית פרסמה היום (ראשון) פרטים ממסמך ההצעה הישראלית לעסקת חטופים ולהפסקת אש. כפי שדווח כבר בכלי תקשורת ערביים אחרים, ההצעה כוללת שלושה שלבים, שכל אחד מהם נמשך שישה שבועות (42 יום). על פי הפרסום, מטרת ההסכם היא לחזור לשקט ממושך באופן "שישיג הפסקת אש קבועה". כל זאת, במסגרת עסקת שחרור כל החטופים, מכל התקופות, בתמורה לשחרור מספר מוסכם של מחבלים פלשתינים.

אלפים מאירים את השמים בכיכר החטופים, צילום: משה בן שמחון

בסוגיה הנסיגה מרצועת עזה, המסמך מדבר על נסיגה חלקית החל מהיום השביעי ליישום ההסכם. "הכוחות הישראליים יסוגו מרחוב א-ראשיד לרחוב סלאח א-דין, ויתירו לעקורים לחזור לאזורי מגוריהם", נכתב. לאחר מכן אמורים להשתחרר שבע חטופות. הצעד הבא בנסיגה יהיה מציר נצרים ומכיכר כווית, ולא לפני היום ה-22. מרגע זה הכוחות של צה"ל יתמקמו ממזרח לכביש סלאח א-דין. עוד דווח כי השלב הראשון כולל הכנסת אספקה באופן אינטנסיבי של 600 משאיות ביום, שמחציתן יגיעו לאזורי צפון רצועת עזה.

ראש ממשלת קטאר, אל-ת'אני ונתניהו, צילום: רויטרס / לע"מ

מבחינת המשא ומתן על החטופים, נטען בפרסום כי ביום ה-16 לשלב הראשון יחלו מגעים עקיפים לגבי השלב השני - במיוחד בסוגיית שחרור החיילים, ויתר החטופים הגברים הנמצאים בחזקת ארגוני הטרור. ב"אל-ג'זירה" נטען כי במהלך השלב השני, יוכרז על החזרת השקט הממושך, ולאחר מכן ישוחררו כל החטופים הגברים החיים, בתמורה למספר נוסף של מחבלים פלשתינים.

השלב השני אמור, לפי המתווה שהוצג, להביא לנסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה. כפי שדווח בעבר, השלב השלישי צפוי לכלול החזרה של גופות חטופים בתמורה להחזרת גופות מחבלים. לצד דברים אלה, ברשת הקטארית ציינו כי המסמך לא כולל טקסט מפורש וברור על "הסרת המצור" מעזה, ועל פתיחת המעברים והקלת התנועה של התושבים פנימה והחוצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר