גורמים ביטחוניים: המבצע עשוי ללחוץ את חמאס לחזור למו"מ

ארגון הטרור מבין שהוא "מאבד נכסים" בזמן שהוא מתמהמה עם תשובתו להצעה הישראלית • גורם מדיני העריך שהסיכויים לעסקה על רקע שחרור החטופים לא נפגעו • נועה ארגמני לא נכללה ברשימה הראשונית של חטופים שאמורים לחזור בפעימה הראשונה של עסקה אפשרית - ושלושת הגברים ששוחררו לא נכללו בה כלל

תיעוד מבטן המסוק; נועה ארגמני חולצה מרצועת עזה // דובר צה"ל

גורמים ביטחוניים מעריכים כי מבצע שחרור החטופים דווקא עשוי ללחוץ את חמאס לשבת לשולחן המשא ומתן לעסקת חטופים חדשה, זאת משום שארגון הטרור מבין שהוא "מאבד נכסים" בזמן שהוא מתמהמה עם תשובתו להצעה הישראלית. בנוסף, גם גורם מדיני העריך שהסיכויים לעסקה על רקע שחרור החטופים לא נפגעו.

נועה ארגמני . לא נכללה ברשימה הראשונית, צילום: דוברות איכילוב

עוד עולה כי מתוך ארבעת החטופים ששוחררו, שלושת הגברים כלל לא היו כלולים בשלב הראשון של העסקה. עוד נודע כי בשלב הראשוני של ניסוח פרטי העסקה בשלב הראשון גם נועה ארגמני לא הייתה בין שמות 33 החטופים שאמורים היו להשתחרר בפעימה הראשונה. יש לציין כי בגלל מצבה הבריאותי הקשה של אמה, בדרג המדיני בישראל התעקשו לצרף את ארגמני לרשימה, זאת עד שהתקבל אישור לכך מהמתווכות.

עוד נודע היום כי ביטול ישיבת הקבינט ביום חמישי בערב התרחש בגלל ישיבות שהתקיימו בקרייה בלאורך שעות הערב כדי לקבל אישור המבצע ברצועה. מי שניהלו את המבצע ונתנו לו אור ירוק מהדרג המדיני היו נתניהו וגלנט בלבד. עם זאת, השרים בן גביר, דרמר וגנץ הכירו את המבצע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר