הצביעות של פוטין: "מה שקורה בעזה זה הרס מוחלט של האוכלוסייה האזרחית"

נשיא רוסיה נשא את הדברים במסגרת הפורום הכלכלי הבינלאומי בסנט פטרבורג • הוא הזהיר את גרמניה ממתן סיוע לאוקראינה והודיע: "לא משנה לנו מי ינצח בבחירות האמריקניות"

נשיא אוקראינה זלנסקי מבקר בבוצ'ה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם הכתבים בשולי הפורום הכלכלי הבינלאומי בסנט פטרבורג וסיפק שלל ציטוטים על סוגיות גיאופוליטיות נפיצות, בינהן: המלחמות באוקראינה ובעזה, הבחירות בארה"ב והשימוש בנשק גרעיני. 

בנוגע לעזה, המשיך פוטין לתקוף את ישראל ואמר כי "מה שקורה עכשיו בעזה בתגובה למתקפת הטרור על ישראל, לא דומה למלחמה. זה סוג של הרס מוחלט של האוכלוסייה האזרחית". עוד הוסיף פוטין כי "רוסיה מסוגלת לתרום למאמצים ליצירת שלווה במזרח התיכון" וכי "יש תקווה למדינה פלשתינית". 

פוטין בסנט פטרבורג היום, צילום: איי.אף.פי

על פי הדיווח ב-AFP, הנשיא פוטין אמר עוד כי זה ״לא משנה״ לרוסיה אם ג'ו ביידן המכהן או יריבו דונלד טראמפ ינצחו בבחירות לנשיאות ארה"ב. פוטין אמר גם שההרשעה האחרונה של טראמפ הייתה ממניעים פוליטיים.

"שום דבר לא ישתנה במונחים של יחסי רוסיה-ארה"ב לאחר הבחירות לנשיאות", אמר פוטין בנוגע לבחירות בנובמבר. בשיחה עם עיתונאים זרים בפעם הראשונה מאז השבעתו בחודש שעבר לכהונה חמישית, פוטין אמר "נעבוד עם כל נשיא שהעם האמריקני יבחר".

הודיע שישתף פעולה עם כל נשיא, פוטין הכלכלה היום, צילום: איי.פי

נשיא רוסיה אף הזהיר את גרמניה כי השימוש בנשק גרמני על ידי אוקראינה כדי לפגוע במטרות בתוך רוסיה יהווה "צעד מסוכן" ועלול לפגוע ביחסים בין המדינות.

אין זו הפעם הראשונה שפוטין מאשים את ישראל בהשמדה טוטאלית. ב-22 בנובמבר אשתקד כינה את תגובת ישראל "השמדה מדממת בעזה". שלושה שבועות לפני אמר: "ישראל משמידה ללא אבחנה מאות אלפי בני אדם חפים מפשע" 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר