ביידן בריאיון: יש סיבה לחשוב שנתניהו מאריך את המלחמה ממניעים פוליטיים

נשיא ארצות הברית אמר בריאיון למגזין "טיים" על רקע מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית • בתשובה לשאלה האם ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה השיב: "זה לא בטוח"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בנאום דרמטי מפציר בישראל לקבל את עסקת החטופים. צילום: איי.אף.פי

"לאנשים יש את הכל הסיבות להגיע למסקנה שנתניהו מאריך את המלחמה משיקולים פוליטיים", כך אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בריאיון שהתפרסם היום (שלישי) במגזין "טיים", על רקע המגעים לעסקת חטופים.

 

כשנשאל האם כוחות צה"ל ביצעו פשעי מלחמה ברצועת עזה השיב כי "זה לא בטוח". בריאיון הוזכר שחלק ממקורבי הנשיא טוענים כי נתניהו הוא המכשול היחיד להסכם הרחב לעצירת המלחמה, אך ביידן סירב לומר זאת. 

בתשובה לשאלה מי אשם באי-השלמת העסקה, הנשיא האשים את חמאס שיכול היה לדבריו "לסיים את המלחמה מחר", והוסיף כי: "ביבי נמצא תחת לחץ עצום בנוגע לשחרור החטופים והוא היה מוכן לעשות כמעט כל דבר בנושא". 

שער המגזין "טיים" בו ביידן מתראיין, צילום: Philip Montgomery for TIME

במהלך הראיון עצמו, שנארך בפועל שלושה ימים בלבד לפני הנאום הדרמטי בו הציג את המתווה לעסק, ענה לגבי החטופים בעלי האזרחות האמריקנית שחלקם עדיין בעזה, אמר כי הוא "מאמין שיש כאלה שעדיין בחיים" והוסיף כי נפגש עם כל המשפחות. 

"לא יודע איך לאדם אחד יש אחריות"

הנשיא נשאל על דבריו של דונלד טראמפ, לפיהם "נתניהו זוכה לביקורת בצדק על שבעה באוקטובר". הוא השיב: "אני לא יודע איך לאדם אחד יש את האחריות הזו. הוא היה מנהיג המדינה ולכן זה קרה. אבל הוא לא היה היחיד שלא קלט את זה".

כמו כן הוסיף: "המחלוקת העיקרית שלי עם נתניהו היא מה ייקרה אחרי שהכוחות ייצאו מעזה? האם כוחות ישראליים חוזרים פנימה? דיברתי עם המצרים, עם הסעודים, עם הירדנים וועם האמירויות. זה לא יכול לעבוד. יש צורך בפתרון שתי המדינות, וזו המחלוקת הכי גדולה שלי עם נתניהו". 

בכתבה עצמה הוצג הסיוע של הנשיא האמריקני לאחר מתקפת 7 באוקטובר ובמהלך המתקפה האיראנית. עם זאת נכתב כי בבית הלבן ישנן האשמות כלפי נתניהו בנוגע לכישלון המגעים לעסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר