נתניהו על המו"מ: "אנחנו יכולים לעצור את הלחימה בשביל להשיב את החטופים - לא את המלחמה"

נתניהו נשאל בוועדת חוץ וביטחון בנוגע להחזרת מחבלים לשטחי עזה וענה "מחבלי הנוח'בה לא ישוחררו, זה מגוחך" • עוד נשאל רה"מ על ידי מספר חברי כנסת אם הוא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, "אני מסכים עם צה"ל שצריך לתחקר בסוף המלחמה", ענה

ביידן מפציר בישראל להסכים לעיסקת חטופים: "אני קורא להנהגה בישראל לעמוד מאחורי העסקה הזו"

ועדת חוץ וביטחון התכנסה היום (שני), זאת על רקע המתווה לעסקת חטופים שהציג ביידן ביום שישי האחרון ולאור הדיונים המתנהלים בנוגע לשאלת ה"יום שאחרי" ברצועה.

רה"מ נתניהו התייחס להצהרת ביידן ואמר: "אנחנו יכולים לעצור את הלחימה ל-42 יום להשבת חטופים. אנחנו לא יכולים לעצור את המלחמה. האיראנים וכל האויבים שלנו מסתכלים עלינו, רוצים לראות אם אנחנו נכנעים. יש הרבה פייק שמסתובב".

עוד אמר נתניהו על העסקה: "לא מתנגד להמשך המו"מ במשך 16 ימים, אבל המלחמה תימשך ביום ה-17".

 

עוד אמר נתניהו על הפיילוט האזרחי שהציג גלנט לקבינט המלחמה: "הגורמים שישלטו אזרחית לא יהיו הרש"פ ולא חמאס, גורמים מקומיים". נתניהו הבהיר שהצבא יגן ויאפשר את הפיילוט. 

ח"כ דן אילוז אמר לנתניהו: "שלב א' של העסקה מטריד גם בגלל חזרת המחבלים לרצועה והמחבלים שישוחררו. כולל מחבלי נוח'בה, נתניהו הכחיש את החלק של הנוח'בה ואמר: "מחבלי הנוח'בה לא ישוחררו. זה מגוחך".

מחבלי נוחבה בכלא, צילום: חיים גולדברג/פלאש90 

בג"ץ חוק הגיוס: נתניהו נשאל על די חברי מפלגתו ח"כ משה סעדה וח"כ דן אילוז בנוגע לחוק שמאיים להפיל את הממשלה, נתניהו השיב: "החוק עבר את הדרג המקצועי. מדובר בתהליך היסטורי".

פינוי מפגינים נגד חוק הגיוס בירושלים, צילום: אורן בן חקון

חברת הכנסת טלי גוטליה הטיחה ברה"מ בזמן הדיון: "אתה מוקף ב"עוורים" שמוליכים אותך שולל. קשה להגיע אליך בארבע עיניים. הם מוליכים אותך לכשלון, אתה מוקף ביועצים חלשים ובכירי הצבא מייעצים לך להתנהג בצורה שמקרינה חולשה".

במהלך הדיון, נתניהו הקפיד להדגיש שאין כמעט נפגעים אזרחים ברפיח, וכי צה"ל השתלט עד כה על 20 מנהרות.

ח"כ סובה שאל את רה"מ אם הוא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית.
נתניהו השיב "אני מסכים עם צה"ל שצריך לתחקר בסוף המלחמה". ח"כ רייטן שאלה: "למה שלא תצהיר לאומה שאתה בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית?". נתניהו שתק.

רפיח, 28 במאי. למרות הלחץ הבינלאומי הגובר, צה"ל ממשיך בפעולה, צילום: אי.פי

הדברים מגיעים לאחר ששר החוץ המצרי סמאח שוכרי אמר הבוקר כי "חמאס אמר שהוא רואה בהצעה שהציג ביידן כחיובית. אנחנו מחכים כעת לישראל". כמו כן, אתמול התכנס קבינט המלחמה ובמרכזו עמדה תכנית מערכת הביטחון לשלטון האזרחי שאמור להחליף את חמאס ברצועת עזה ב"יום שאחרי", ותוכננה עוד לפני הודעת הנשיא ביידן ביום שישי האחרון.

על פי התכנית, הפיילוט יתקיים על ידי שילוב הנהגה פלשתינית מקומית באזורים ברצועה בהם חמאס אינו מהווה יותר פקטור שלטוני בהם, כאשר מערכת הביטחון תבחן את האפשרות ביחס לכל אזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר