דורשים את האמת: נתניהו, הגיע הזמן לדבר, מגיעות לעם תשובות

נתניהו התראיין באנגלית ואפילו בצרפתית, אך זה חודשיים לא דיבר אל משפחות החטופים ואל המשפחות שהצטרפו למעגל השכול, אל המפונים, אל החקלאים ואל בעלי העסקים • אנחנו צריכים לדעת את האמת, לא להישאר תלויים באוויר

נתניהו: "אזרחי ישראל, אם אתם רוצים חולשה, דכדוך, כניעה - תקשיבו לאולפנים" // ערוץ הכנסת

חודשיים עברו מאז מסיבת העיתונאים האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בקצב האירועים המסחרר, חודשיים נדמים כמו שנתיים. מה לא קרה בזמן הזה - התקפה היסטורית של איראן על מדינת ישראל, מלחמה בשבע חזיתות, הכרה במדינת פלשתינית של כמה ממדינות אירופה, החזרת גופות חטופים ולא מעט "הותרו לפרסום" מכאיבים במיוחד.

חודשיים עברו, ראש הממשלה התראיין באנגלית, אפילו בצרפתית, אבל אזרחי ישראל נאלצו להסתפק בסרטונים ובהודעות לעיתונות. זה נשמע הזוי, אבל זו המציאות. על עסקה דרמטית שמדברת על החזרת חטופים וסיום המלחמה כאן, שומעים הישראלים מנשיא שנמצא מעבר לים.

נתניהו בראיון ל-CNN,

הגיע הזמן לבקש מראש הממשלה: דבר אלינו. דבר אל תושבי שדרות והקיבוצים. הם רוצים לשאול אם ההבטחה שמדינת ישראל לא תשקיע אחרי המלחמה אפילו לא שקל אחד במיגוניות ובממ"דים - כי האיום יוסר לצמיתות ולא יהיה צורך יותר במגננה - עדיין רלוונטית.

דבר אל ליאורה ארגמני, אל צביקה מור, אל מירב לשם גונן, אל דיצה אור, אל ילנה טרופנוב, אל עינב צינגאוקר ואל שאר הורי החטופים. הם רוצים לשאול מה הסיכויים לראות את הבנות והבנים שלהם בקרוב. דבר אל משפחות הרשקוביץ, דסה, לייטר, סודאי, חבקה, אבו לטיף, גיספן, בית יעקב. 644 גיבורי ישראל שנפלו במלחמה, הם רוצים לשמוע אם העסקה הזו תשלים את מעשי הגבורה של בניהם שהקריבו את חייהם והצילו את עם ישראל.

משפחות החטופים בכנסת, צילום: צילום מסך

דבר אל הורי החיילים מהצנחנים, מגולני, מגבעתי, מיהלום ומהשריון שלא ישנו לילה אחד רצוף כבר שבעה חודשים. הם רוצים להפריך את הטענות על דשדוש, על בוץ עזתי, על ההקרבה של ילדיהם לצורך מיגור אויב והסרת האיום.

די עם העמימות

נתניהו, דבר אל אביחי שהשאיר את חנות הנעליים שלו, אל חי ונחמן שפוטרו מעבודתם אחרי שני סבבי מילואים ולקראת אחד נוסף בקרוב. הם רוצים לדעת איך יתאוששו מהמכה הכלכלית שחטפו אחרי שיצאו להגן על הבית מאיומי החיזבאללה בצפון, ומתי יוכלו לחזור לשגרה.

לוחמי מילואים. גם הם הותקפו (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

דבר אל רעות, שנותרה עם חמישה ילדים ותינוק בן חודש ואל שגית שזנחה את העסק שלה והפכה לאמא במשרה וחצי. הן רוצות לדעת עד מתי יג'נגלו בין פיזור הילדים בבוקר, הטלפונים מהגננת, ארוחות הערב, המקלחות והסבתות במשמרות. 

דבר אל טל לויט, חבר כיתת הכוננות של מטולה, דור שישי במושבה, שמגדל משמשים, אבוקדו, אפרסקים ותפוחים. הוא צריך לדעת עד מתי יהמר על חייו וימשיך לעבור בעירו המופגזת כדי להביא אוכל לילדיו. דבר אל יחיאב צורי, תושב קריית שמונה שנעקר מביתו ובתו שצריכה חינוך מיוחד לומדת בחינוך רגיל. הוא צריך לדעת איפה היא תתחיל את שנת הלימודים הבאה.

קבינט המלחמה (ארכיון), צילום: ללא

מכובדי ראש הממשלה, אנחנו ברגע קריטי, אנחנו צריכים לדעת, זקוקים לגורם מדיני בכיר שיעשה סדר. האם זו מדיניות העמימות שמונעת ממך להתייצב ולהסביר? כי אם כך, הנשיא האמריקני כבר חשף הכל.

תגיד לנו אם אפשר להבטיח שהאיום על ישראל הוסר? איך נבטיח שאנחנו לא מכילים יותר, לא נרדמים, לא שבויים בעזה ובקונספציות מסוכנות?

אחרי חודשים ארוכים של אי יציבות ועצבים רופפים, אנחנו דורשים לדעת את האמת ולא להישאר תלויים באוויר. זו חובתך כנבחר ציבור, כראש הממשלה שרואה את עצמו מגן ישראל. דבר אלינו ותגיד מה גורל חמאס, האם אפשר להבטיח שהאיום על ישראל הוסר? מה יבוא במקומו? איך נבטיח שאנחנו לא מכילים יותר, לא נרדמים, לא שבויים בעזה ובקונספציות מסוכנות? אחד ממדליקי המשואה ביום העצמאות האחרון אפילו שר את זה נכון: "בוא נפזר את מסך הערפל, בוא נעמוד באור ולא בצל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר