חשב שיש לו גב מההנהגה: בני נלחם מתוך מחויבות למדינה - והיא מחויבת להשיב את גופתו

למרות דברי ביידן, יש הרבה שאלות פתוחות למשפחות, כמו המועד שבו יובאו יקיריהן לקבורה • ממשלת ישראל צריכה לענות עליהן

טקס האשכבה שערכו הורי הנרצחים והחללים שגופותיהן נחטפו בידי חמאס . צילום: בת ציון וולקס

הבן שלי, סמ"ר איתי חן הי"ד, הוא גיבור ישראל שלחם כמו אריה בגבול עזה ב־7 באוקטובר. הוא נפל תוך כדי שנלחם להציל המון נפשות יהודיות מטורפי אדם עד שהוא והצוות שלו הוכרעו. גיבורי הטנק הזה הם סרן דניאל פרץ הי"ד, סמל תומר ליבוביץ הי"ד ואיתי שלנו.

סמ"ר איתי חן הי"ד, צילום: ללא

כאזרח אמריקני שפגש את הנשיא ביידן ואת האנשים שסובבים אותו בבית הלבן, אני אומר בלב שלם שהנשיא ביידן הוא הנשיא הציוני האחרון. הוא פעל ב־7 באוקטובר בנחישות להצלת עם ישראל ומדינת ישראל כמו שלא פעל אף נשיא אחר, ועשה זאת שוב ושוב בשמונת החודשים האחרונים, וכואב ברמה אישית את כאב המשפחות.

בלי לפחד מתגובות של גורמים מהשוליים

נשיא ארה"ב עשה מעשה שראש הממשלה והממשלה לא עשו והיו צריכים לעשות: להציג לציבור בישראל את העסקה הקונקרטית שהקבינט אישר כדי לערוך על כך דיון ציבורי, מבלי לפחד מתגובותיהם של גורמים מהשוליים הפוליטיים, תוך כדי הפעלת לחץ בינלאומי על חמאס לקבל את העסקה.

"יש גורמים בקואליציה שיתנגדו לעסקה": ביידן על התנגדות הימין למתווה לסיום המלחמה // רויטרס

אף שביידן פירט את שלבי העסקה, יש הרבה שאלות פתוחות למשפחות החללים והנרצחים בשבי, כמו המועד שבו יקיריהן יובאו לקבורה בישראל. אלו שאלות שממשלת ישראל צריכה לענות עליהן - ולא הממשל האמריקני, תומך ככל שיהיה.

בפגישות עם בכירי הממשל האמריקני, הם מבקשים מהישראלים לזכור את אירועי 13 באפריל, שבהם קואליציה של מדינות האזור וארה"ב איחדו כוחות עם ישראל כדי להדוף את התקיפה האיראנית, תוך שמירה על האינטרסים האסטרטגיים הישראליים. זהו החזון שארה"ב מבקשת לקדם. היא מבקשת מאזרחי ישראל להגיד כן לעסקה שראש הממשלה הציע, שהיא עסקה טובה למדינה עם הישגים רבים.

איתי שלנו היה חייל, ואנו כל הזמן בקשר עם החברים שלו ועם הפיקוד הבכיר בצה"ל, שנלחמים עכשיו בעזה ובצפון. הם כולם אומרים שהמשימה העליונה שלהם היא החזרת החטופים, וממש נלחמים על הזכות לצאת לפעולות כדי להשיב חטופים חיים וחללים.

אמבולנסים של הצלב האדום- השבת החטופים בעסקה הקודמת, צילום: איי.פי

איתי הרגיש מחויבות לישראל ונלחם עליה כי הוא ידע שיש לו גב, כך שאם יקרה לו משהו - ההנהגה תעמוד מאחוריו, וגם אנחנו כהורים חשבנו כך. עכשיו, כשגופתו של איתי מוחזקת בידי חמאס, אנו תוהים אם גם למנהיגים שלנו יש את אותה המחויבות: המחויבות לקדם את ההצעה שהם בעצמם הציעו ולהחזיר את כל החטופים.

אין ניצחון חשוב יותר מהחזרת החיים לשיקום והחללים לקבורה. אין ניצחון גדול, מפואר, מוסרי ויהודי יותר. זהו ההישג שיתחיל את תהליך התיקון והשיקום, שבבסיסו ניצחון האור על החושך. האור שמדבר בעד אחדות עם ישראל, בעד פדיון שבויים, בעד שלא יהיו יותר משפחות שכולות במערכה, ובעד עתיד טוב לילדינו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר