נתניהו נגד נאום ביידן: "לא נסכים להפסקת אש קבועה לפני שימולאו התנאים שהצבנו"

לשכת ראש הממשלה יצאה בהודעה חריגה בשבת, באנגלית, בהמשך לנאומו של נשיא ארה"ב • "הרעיון אינו מתקבל על הדעת"

ביידן מפציר בישראל להסכים לעיסקת חטופים: "אני קורא להנהגה בישראל לעמוד מאחורי העסקה הזו" // ערוץ היוטיוב של הבית הלבן

אחרי נאום ביידן אמש (שישי) לשכת ראש הממשלה בהודעה חריגה בשבת לתקשורת באנגלית: "לא נסכים להפסקת אש קבועה לפני שימולאו התנאים שהצבנו".

ביידן ונתניהו, צילום: אי.אף.פי/אי.פי.אי

"התנאים של ישראל לסיום המלחמה לא השתנו", נכתב בהודעה, "והם כוללים השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, שחרור כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

במהשך ההודעה נכתב כי ישראל תמשיך להתעקש על עמידה בתנאים אלה לפני שניתן יהיה להגיע להפסקת אש קבועה: "הרעיון שישראל תסכים להפסקת אש קבועה לפני קיום התנאים האלה, אינו מתקבל על הדעת".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב: "ממשלת ישראל לא יכולה להתעלם מנאומו המשמעותי של הנשיא ביידן. יש עסקה על השולחן וצריך לעשות אותה. מזכיר לנתניהו שיש לו מאתנו רשת בטחון לעסקת חטופים אם בן גביר וסמוטריץ׳ יעזבו את הממשלה".

הנשיא ג'ו ביידן דוחק בישראל לקבל את עסקת החטופים בנאום דרמטי, צילום: איי. פי

ביידן הציג אמש את ההצעה הישראלית להפסקת הלחימה ברצועת עזה ולשחרור החטופים, וקרא לישראל ולחמאס לקבלה. 

ל פי התכנית, בשלב הראשון שיחול באופן מיידי וייארך שישיה שבועות תתבצע הפסקה מוחלטת של האש והסגת כוחות. ישוררו נשים ופצועים תמורת אסירים וחללים. אזרחים פלשתינים יחזרו לבתיהם, כולל בצפון. 600 משאיות עם סיוע ייכנסו לעזה מדי יום. מאות אלפי אהלים יסופקו על ידי הקהילה הבינלאומית.

"בתום תקופה זו, ישראל וחמאס יגיעו להסכם סופי. הפסקת האש תימשך כל נמשך המו"מ", אמר הנשיא. 

בשלב השני, ישוחררו כל שאר החטופים החיים, כולל חיילים. כוחות צה"ל ייצאו מעזה ויופסקו פעולות עוינות כליל. בשלב השלישי יוחזרו גופות ויחל שיקום של עזה. "נביא לשיקום בתים , מוסדות חינוך ובתי חולים בעזה יחד עם השותפים שלנו באזור והקהילה הבינאלומית", אמר ביידן. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר