צרפת: על ישראל להסיר את השתתפותה בתערוכת הנשק העולמית

תערוכת "Eurosatory" הגדולה מתמקדת בהצגת נשק ללחימה ביבשה • משרד הביטחון הצרפתי: "החברות הישראליות לא עומדות בתנאים להשתתפות ולא עוצרת את הפעולה הצבאית ברפיח" • גורמים במשרד הביטחון: "הנושא בבדיקה"

"על ישראל להסיר את השתתפותה". צילום: AFP

עוד תקרית דיפלומטית: צרפת מבטלת את השתתפות חברות ישראליות בתערוכת ההגנה האירופית 2024 Eurosatory שתתקיים בחודש הבא בפריז. לפי הדיווח בתקשורת הצרפתית, צרפת החליטה לבטל את השתתפותן של 74 חברות ישראליות לתערוכה שנחשבת לאחת מתערוכות הנשק הגדולות והחשובות בעולם מאחר והן לא "עומדות בתנאים הנדרשים להשתתפות בתערוכה".

לפי אתר BFMRV יש קשר בין הפעולה ברפיח להשתתפות ישראל בתערוכה. סבסטיאן לקורנו, שר הכוחות המזויינים הצרפתי צוטט באתר כמי שאומר כי "לא מתקיימים עוד התנאים לקבל חברות ישראליות בתערוכה הצרפתית, בהקשר שבו נשיא הרפובליקה קורא להפסיק את הפעילות הישראלית ברפיח. בהתאם להצהרותיו של נשיא הרפובליקה, דחוף להשיג הפסקת אש שתבטיח את ההגנה על האוכלוסיות בעזה, שחרור כל בני הערובה וגישה מלאה ל"סיוע ההומניטרי".

"ישראל טרוריסטית". הפגנה נגד ישראל בצרפת, צילום: אי.אפ.פי

עוד נמסר ממשרד הביטחון הצרפתי: "בהתאם להצהרותיו של הנשיא מקרון, מוכרחים להשיג הפסקת אש שתבטיח את הגנת האוכלוסייה בעזה, שחרור החטופים וגישה מלאה לסיוע ההומניטרי".

קצת יותר מ-2,000 חברות נרשמו ל-Eurosatory כדי להציג את כלי הנשק שלהן. ביניהן, צפויות 74 חברות ישראליות, כולל התעשיינים הביטחוניים העיקריים של ישראל להשתתף באירוע. ממשרד הביטחון נמסר: "הנושא בבדיקה. טרם התקבלה הודעה רשמית מהנהלת התערוכה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר