מנהיג מנהיג מפלגת ווקס, סנטיאגו אבסקל. צילום: אורן בן חקון

אחרי ההכרה במדינה פלשתינית - מנהיג המפלגה הספרדית ביקר בישראל ותקף: "סנצ'ס בור שלא מבין היסטוריה"

מנהיג מפלגת ווקס בשיחה עם "ישראל היום": "ההחלטה של ר"מ ספרד נעשתה בלי להתייעץ עם איש - הוא נתן מתנה לטרור" • על ההקבלה בין מדינתו לישראל: "מאות שנים אחרי הכיבוש המוסלמי, הם עדיין דורשים מאיתנו שטחים" • על ההוקרה שחמאס נתן לסנצ'ס: "נמצא באותו מקום עם הטרוריסטים שממומנים על ידי איראן - הוא יישא אות הקלון כל החיים"

לא מחויב להכרה של סנצ'ס: בשעה שממשלת ספרד הפנתה עורף לישראל והחליטה באופן חד צדדי להכיר במדינה פלשתינית, מנהיג מנהיג מפלגת ווקס, סנטיאגו אבסקל, החליט בתגובת נגד לבוא לארץ לביקור תמיכה מהיר. שלשום פגש אבסקל לשיחה בת שעה את ראש הממשלה נתניהו לפני שעזב את ישראל.

מסך המציג את זוועות 7 באוקטובר מול מפגינים פרו פלשתינים במינכן // אוסף פרטי

אבסקל נענה להזמנה של השר עמיחי שיקלי, שטווה בימים אלה רשת תמיכה בישראל בקרב מפלגות הימין באירופה. ווקס היא המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט הספרדי והעמדות שלה לאומיות ושמרניות.

מסר ברור: לא מחויב להכרה של סנצ'ס

יחד עם שיקלי, בא אתמול אבסקל בכוונת מכוון לעיר דוד בירושלים, שם נפגשנו. ילדים מארגנטינה זיהו אותו מיד, כלומר האיש די פופולרי, והמסר של אבסל היה ברור. הוא לא מחויב להכרה של סנצ'ס.

מנהיג מנהיג מפלגת ווקס, סנטיאגו אבסקל, צילום: אורן בן חקון

"פדרו סנצ'ס זה לא ספרד", אומר אבסקל על ראש הממשלה הספרדי. "הוא שם את ספרד במקום בינלאומי מאוד בעייתי. הוא הכניס אותנו לקרב האשמות נגד ישראל, כדי לכסות על הבעיות הפוליטיות הפנימיות שלו. ההחלטה שלו נעשתה בלי להתעייץ עם איש והוא נתן מתנה לטרור של 7 באוקטובר. סנצ'ס נמצא באותו מקום עם האויבים של ספרד, עם הטרוריסטים והקומוניסטים, שממומנים על ידי איראן".

הוא אמר שמזרח ירושלים צריכה להיות בירת המדינה הפלשתינית?

"הוא בור שלא מבין שום דבר, לא מכיר את ההיסטוריה של ישראל, וגם לא מכבד את ההיסטוריה של ספרד," אומר אבסקל.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, צילום: אי.פי.איי

"אנחנו מבינים את החשיבות והקשר של ירושלים לעם ישראל, וחושבים שיש לזה ערך. אנחנו צריכים להיות רגישים כלפי ישראל כי זה בדיוק מה שקרה לנו בשנת 713 (הכיבוש המוסלמי של ספרד). נדרשו לנו חמש שנים לעשות אותו דבר (להדוף את המוסלמים מספרד) ועדיין העולם האסלאמי דורש מאיתנו שטחים כמו קורדובה. היא הפכה לסמל עבורם בדיוק כמו שקורה כאן בירושלים".

מה המשמעות של 7 באוקטובר לעם הספרדי ואולי לאירופה בכלל?

"לצערנו הרב, הספרדים לא ראו את התמונות של 7 באוקטובר. אני ראיתי אותן. אלה תמונות שאי אפשר לשכוח. זו מתקפת הטרור הכי נוראית באנושות. זה טרור שטני של חמאס, שחיפשו להרוס. הם מלמדים ותכנים של רוע".

הפגנה פרו פלשתינית של נשים במדריד, ספרד, צילום: רויטרס

על ההוקרה שחמאס נתן לסנצ'ס, אמר אבסקל כי מדובר במשהו שהוא "יישא כל החיים".

"קל לשפוט את ישראל מרחוק, אבל אנחנו צריכים לשאול מה היינו עושים אם היינו עומדים בסיטואציה הזו שארגון טרור נכנס לישראל ותוך כמה שעות הורג אלפי אנשים, אונס נשים, חותך את הגופות ושורף אותן, רוצח הורים לעיניי הילדים. אני יודע מה הייתי עושה אם דבר כזה היה קורה בספרד - הייתי נלחם במדינה שלי כדי להוציא את הארגון הזה. אבל סנצ'ס בהחלטה שלו תומך בהם ועוזר להם".

הפגנה פרו פלשתינית בלונדון, אתמול, צילום: אי.אף.פי

האם סוג של 7 באוקטובר יכול לקרות בספרד, לנוכח ההיסטוריה שתיארת והקהילות המוסלמיות במדינה?

"כבר ראינו מעשים שטניים כאלה כמו הטבח בתיאטרון בטקאלן בפריז ב-2015, עם התעללות בגופות ומתקפות טרור בערים נוספות. יש בעיה של הגירה מסיבית שתביא את אירופה למשהו שאנחנו לא מכירים. מקומות כמו עזה יהיו במרכז אירופה בעוד כמה שנים".

הפגנה פרו-פלשתינית בסיאנס פו, פריז // רויטרס

"האסלאם לא מכבד את הערכים הדמוקרטיים, לא מכבד נשים, לא מכבד את הקהילה הגאה ולא את תרבות המערב. המוסלמים מעודדים פשע וסמים, באופן שהמשטרה לא תיכנס לאותם מקומות. הם יעשו קונפליקטים אזרחיים ואנחנו נראה את האוכלוסיות האלה מנותקות מהערכים הדמוקרטים".

"אנו האירופים צריכים לראות מה שקורה לישראל," מזהיר אבסקל. "כמו שאומר הפתגם הספרדי - אם חותכים את הפנים של השכן שלך, זה הזמן להתכונן ולשמור על שלך. ספרד ואירופה צריכות לעצור את ההגירה המסיבית ולהוציא את המהגרים הבלתי חוקיים מתוכה. אנחנו לא רוצים אירופה מוסלמית. וזה לא בגלל שנאה לאחר, אלא בגלל אהבה לאלה שחיים היום במדינה שלנו".

מוסלמים קיצוניים במרסיי, צרפת,

בעוד חודש יש בחירות לפרלמנט האירופי. האם האירועים שהתרחשו בישראל משפיעים על הפוליטיקה של אירופה?

"אני לא יודע. עם כל ההגירה והמוסלמים שמגינים על חמאס ברחובות אירופה, נראה שהרבה מפחדים. הם רוצים לצאת נגדם אך במקומות מסוימים כמו אנגליה, למוסלמים רדיקליים שתומכים בחמאס, יש ייצוג בממשל. אני מאמין שזה יגרום לתגובה של כל הגופים שמגינים על אירופה ועל החופש של האירופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו