גורם ישראלי: "חמאס הקשיח את עמדתו בגלל הצהרת נתניהו"; רה"מ: "שקר מוחלט"

על פי העיתון האמריקני, המתבסס על בכיר ישראלי אנונימי ועל בכיר חמאס, הצדדים היו על סף הסכמות להפסקת אש לפני כמה ימים • לשכת רה"מ הכחישה את הדיווחים: "האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה"

נתניהו מתייחס למגעים: "מוכנים להפוגה בלחימה, אך לא נסכים לדרישות חמאס" // צילום: איתי בית און / לע"מ

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" פירסם הבוקר (שני) כי גורם ישראלי אומר שישראל וחמאס היו על סף הסכמות להפסקת אש לפני כמה ימים, לטענת הגורם, הצהרתו של רה"מ בנימין נתניהו במהלך השבת ("ישראל לא תסכים לדרישות החמאס שמשמעותן כניעה, והיא תמשיך את הלחימה עד השגת כל מטרותיה") גרמה לארגון הטרור להקשיח את עמדותיו בניסיון למנוע כניסה לרפיח.

בנוסף, גורם רשמי בחמאס אמר לעיתון כי הארגון מבקש כעת ערובות נוספות לכך שישראל לא תחדש את הלחימה. "היינו מאוד קרובים, אבל צרות האופקים של נתניהו ביטלה הסכם", האשים מוסא אבו מרזוק, בכיר בחמאס, בראיון לכתבה.

לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח. "הטענה שרה״מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור.

"האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרושתיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תיסוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות".

מוסא אבו מרזוק, צילום: אי.פי

אולם, שני פקידים אמריקנים דחו באותה כתבה את הטענה שהשיחות נמצאות במבוי סתום, ואמרו שהצדדים עדיין בוחנים את הפרטים של ההצעות האחרונות. לדבריהם, המכשול העיקרי בשיחות היה משך הפסקת האש, כאשר חמאס דורש שתהיה קבועה ואילו נתניהו הביע נכונות להפסקה זמנית בלבד של הלחימה.

יש להדגיש כי לאורך המשא ומתן, ועוד לפני ההתפתחויות האחרונות, חמאס עמד על דרישתו להפסקת המלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר