דיווח: נתניהו סירב לנורמליזציה עם סעודיה בתנאי שידון בהקמת מדינה פלשתינית

האתר "אילאף": ריאד הביעה הסכמה לנורמליזציה עם ישראל בתנאי להסכם להקמת מדינה פלשתינית - וזאת בנתיב שיהיה "בלתי הפיך" • לפי בכיר אמריקני, נתניהו סירב לנורמליזציה בתנאים האלה ודרש לחתום הסכם עם סעודיה ללא קשר לפלשתינים

רה"מ נתניהו, הבנה בסעודיה שלא יוכל לספק את דרישותיהם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האתר הסעודי "אילאף" דיווח הערב (רביעי) מפי בכיר אמריקני כי ישראל מאבדת את סעודיה. אותו בכיר האשים כי נתניהו דחה הצעה אמריקנית לדון בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל במסגרת הסכם הגנה בין ריאד לוושינגטון וחוזים בילאטרליים נוספים.

כמו כן אמר הבכיר האמריקני אמר כי ארה"ב וסעודיה נמצאת בתהליך של חתימת הסכם בילאטרלי חסר תקדים שיבטיח לריאד חוזה הגנה משותף והסדרים ביטחוניים נרחבים. כאלה שיתמודדו עם השאיפות האיראניות ואיומים אחרים. כמו כן, דווח שהובטח לסעודיה להשיק על אדמתה פרויקט גרעין (אזרחי) עם מדענים ומומחים ללא התערבות זרה.

יורש העצר הסעודי ומזכיר המדינה האמריקני נפגשו בסעודיה (ארכיון) // צילום: רויטרס

עוד צוין באתר הסעודי כי ריאד הביעה הסכמה לנורמליזציה עם ישראל בתנאי להסכם להקמת מדינה פלשתינית - וזאת בנתיב שיהיה "בלתי הפיך". על רקע צוטט הפקיד האמריקני באומרו כי נתניהו לא התחייב בשום צורה לדון בהקמת מדינה פלשתינית או אפילו לבחון את פרטי היוזמה הערבית. לדברי הפקיד, נתניהו סירב לנורמליזציה בתנאים האלה ודרש לחתום הסכם עם סעודיה ללא קשר לפלשתינים.

מוקדם יותר השבוע, דיווחנו ב"ישראל היום" כי ארה"ב וסעודיה עשויות להגיע להסכם בילאטרלי ללא המרכיב של נורמליזציה עם ישראל. בין היתר, ציינו כי בעבור ערבויות ביטחוניות, הסעודים עשויים לגמול לממשל ביידן בהגדלת ייצור הנפט, מה שיועיל להורדת יוקר המחיה בארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר