שיקלי יוצא נגד ביידן: "ארה"ב לא מקרינה עוצמה, הייתי בוחר בטראמפ"

הדברים נאמרו על ידי שר התפוצות בריאיון לרשת ב' לאור גל המחאות הפרו-פלשתיניות בקמפוסים בארצות הברית • עוד האשים את קטאר, המתווכת בעסקת החטופים • השגריר לשעבר מייקל אורן תקף: "התערבות בוטה בפוליטיקה פנימית וכפיות טובה"

ביידן ושיקלי . צילום: אורן בן חקון, איי.פי

"ביידן ידיד של ישראל אבל נתון ללחצים כבדים שמופעלים עליו, הייתי בוחר בטראמפ": כך אמר הבוקר (רביעי) שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי בריאיון לכאן רשת ב'. הדברים מגיעים על רקע "חוסר הגינוי" של נשיא ארצות הברית בנוגע לגל המחאה הפרו-פלשתיני באוניברסיטאות יוקרתיות כמו קולומביה וייל בארצות הברית.

"אם אתה מסתכל באסטרטגיה של ביידן במה שקרה באפגניסטן, באוקראינה ובמזרח התיכון - הוא אמר 'דונט' לחיזבאללה ולאיראן בתחילת המלחמה וראינו את התוצאה", המשיך השר. "אני לא חושב שארצות הברית תחת הנהגתו מקרינה עוצמה. זה פוגע גם במדינת ישראל וגם בהרבה מדינות אחרות. אם הייתי אזרח אמריקני עם זכות הצבעה, הייתי בוחר בטראמפ וברפובליקנים".

פרופסור שי דוידאי נהדף בידי השוטרים מחוץ לאוניברסיטת קולומביה, צילום: AP

הדברים מגיעים יום אחרי שהסנאט בוושינגטון, בהנהגת צ'אק שומר הדמוקרטי, אישר העברת סיוע לישראל. במסגרת החקיקה יועברו 26 מיליארד דולרים בסיוע לישראל וסיוע הומניטרי לרצועת עזה. 

עוד האשים שיקלי את קטאר, המתווכת בעסקת החטופים. "יש המון כסף קטרי שהגיע בעשורים האחרונים לקמפוסים האלה", אמר. "אנחנו צריכים לתת מענה לסטודנטים שלנו גם בהיבטים של חוסן נפשי וכל פעילות שיכולה לסייע להם - גם לאפשר להם להגיע ללמוד בארץ וגם לצאת אחרי הארגונים שהם מחוללי האנטישמיות והדה-לגיטימציה".

סגן השר והשגריר לשעבר מייקל אורן, תקף את דבריו של השר: "דבריו של שר התפוצות על הבחירות לנשיאות ארה"ב מהווים התערבות בוטה בפוליטיקה הפנימית של בת הברית החשובה ביותר של מדינת ישראל. דבריו מזיקים לביטחונה של ישראל וליחסינו עם יהדות ארה"ב, ומביעים כפיות טובה אל מול התמיכה הכלכלית, האסטרטגית והדיפלומטית שמקבלת ישראל מארה״ב ובייחוד בתקופה האחרונה. מוטב כי השר יחזור בו לאלתר ויתנצל"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר