ראש הממשלה האירי התייחס לעזה בנאומו הראשון - אך לא לחטופים

סיימון האריס התייחס ללחימה ברצועה וקרא לתגובת ישראל "לא פרופורציונלית" • במשרד החוץ זעמו: "יש באירלנד מי שמתעקש להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה"

ראש ממשלת אירלנד הנכנס, סימון האריס. צילום: איי.פי

בלדה אירית צפויה מראש: הטשך (ראש ממשלת אירלנד) הנכנס, סיימון האריס, חולל היום (חמישי) סערה כשכלל התייחסות ארוכה בנאומו הראשון בדייל (הפרלמנט האירי) ללחימה ברצועת עזה, גינה את פעולת ישראל וכלל לא הזכיר את החטופים הנמצאיל ברצועת עזה.

רויטרס

בנאום, שנישא אתמול, אמר האריס: "בעזה אנחנו רואים קטסטרופה הומניטרית ואנו רואים נשים, ילדים וגברים מורעבים ונטבחים".

האריס כן התייחס בדבריו לפשעים שביצע ארגון הטרור חמאס במתקפת 7 באוקטובר ואמר: "לא שתקנו בנוגע לפשעים הבלתי נסלחים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ולא נישאר שקטים מול התגובה חסרת הפרופורציות של ישראל, וכמדינה, נסייע להביא להפסקת אש ושלום ארוך טווח".

ראש ממשלת אירלנד הנכנס (במרכז), עם חברי ממשלתו, צילום: איי.פי

האריס הודיע היום כי יעלה את סוגיית ההכרה בעצמאות פלשתינית במהלך פגישתו עם ראש הנציבות האירופית, אורסולה ון דר ליין, שתתקיים בבריסל. האריס הודיע כי בכוונתו להעלות גם את המצב ברצועת עזה בשיחה.

בירושלים הגיבו בזעם לדבריו של האריס. בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ, ליאור חייט, נכתב: "ראש ממשלת אירלנד הנכנס האריס בחר להתייחס בנאומו הראשון בתפקיד למלחמה בעזה אבל "שכח" להזכיר את 133 החטופים הישראלים שנמקים כבר חצי שנה במנהרות חמאס".

"‏ראש הממשלה מצטרף לשר החוץ האירי מרטין אשר מתכוון להעניק פרסים נוספים לטרור בדמות חוות דעת משפטית לצד דרום אפריקה, הזרוע המשפטית של ארגון הטרור חמאס, ואפשרות להכרה במדינה פלסטינית בהמשך הדרך. ‏גם אחרי הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, וגם אחרי פשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות ופשעי המין שביצעו ומבצעים מחבלי החמאס כנגד ישראליות וישראלים, יש באירלנד מי שמתעקש להיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה", נכתב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר