פרשן ב"ניו יורק טיימס": "נתניהו חייב ללכת - זו עמדת המיינסטרים"

ברט סטיבנס הידוע בדעותיו הנאו-קונסרבטיביות, כתב כי על מנת שישראל תנצח במלחמה על ראש הממשלה לסיים את תפקידו • "ידידים כנים לא מפחדים להביע דעה - ישראל צריכה להיפטר מהמנהיג שלה"

טריק ידוע. נתניהו. צילום: מארק ישראל סלם

הפרשן האמריקני הידוע בדעותיו הנאו-קונסרבטיביות ברט סטיבנס קרא להתפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.  בטור שכתב היום (רביעי) ב"ניו יורק טיימס", עיתון המזוהה יותר עם הצד הדמוקרטי כתב סטיבנס שעל מנת שישראל תצליח במטרות המלחמה ביעילות "בנימין נתניהו חייב ללכת".

לדבריו "הגישה שישראל נקטה בעזה בחודשים האחרונים - השמדת האויב אך התעלמות מצרכים אזרחיים לביטחון ולצרכים בסיסיים - משכפלת את האסטרטגיה שהובילה לאסון בשנים הראשונות של הכיבוש האמריקני בעיראק".

סער מחריף את הטון: "החלפת נתניהו הכרחית, מקווה שתוקדם ועדת חקירה ממלכתית בהקדם" (ארכיון)

בטור התייחס סטיבן גם לאירוע בו נהרגו שבעה מעובדי הסיוע ההומניטרי WCK ברצועה. "הטרגדיה מראה שההנהגה הצבאית של ישראל לא מבינה שהיא לא יכולה להרשות לעצמם תקלות מסוג זה, כפי שצבאות אחרים יכולים".

בהתייחס לנתניהו אמר כי ככל הנראה לא יישא עליו את האשמה לאירוע בדיוק כפי שאינו לוקח אחריות לאירועי שבעה באוקטובר. "בעוד אלף שנים יזכרו יהודים את שמו של נתניהו בבוז - על אחת כמה וכמה בגלל סירובו לקחת אחריות על כל דבר".

"לא ישא את האשמה לאירוע" הרכב של WCK לאחר הפגיעה. , צילום: אי.פי

"לאחל שנתניהו ילך זו העמדה הכי מיינסטרימית שאפשר - וידידים כנים של ישראל לעולם לא יפחדו להביע אותה", כתב סטיבנס. "אני מקווה שגם בכירים אחרים בממשלת ישראל רואים את תחושת האחריות הלאומית שלהם מעל לעמדות הפוליטיות שלהם. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד במלחמה הזו. אבל היא צריכה להיפטר ממנהיג שלא מנצח בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר