"מצב האומה": עיקרי הנאום של ביידן

"ג'יל ביידן דוחקת בנשיא לסיים את המלחמה בעזה"

על פי הניו יורק טיימס, הנשיא אישר את הדברים בשיחה עם חברי הקהילה המוסלמית • בבית הלבן טענו כי אין מחלוקת בין בני הזוג, וגם הנשיא זועם על הפגיעה בחפים מפשע • הגברת הראשונה תופסת את המרחב המשפיע ביותר בתוך המעגל הפנימי של הנשיא ביידן

הגברת הראשונה ג'יל ביידן דוחקת בבעלה הנשיא שיפעיל לחץ לסיים את המלחמה בעזה. כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) בעיתון הניו יורק טיימס.

על פי אחת העדויות שהגיעה לעיתון, בפגישה של הנשיא עם חברי הקהילה המוסלמית בשלישי בערב אמר לו אחד המשתתפים כי אשתו התאכזבה שהוא נפגש עם ביידן, עקב התמיכה שהוא נותן לישראל. ביידן השיב כי הוא מבין, וגם הגברת הראשונה דוחקת בו: "עצור, עצור את זה עכשיו".

הגברת הראשונה ג'יל ביידן, צילום: רויטרס

על הדברים חזרה בראיון השבוע סלימה סוסוול, מייסדת מועצת המוסלמים האפרו-אמריקנים. אתמול גורמים בבית הלבן כי אין מחלוקת בין בני הזוג ביידן על אודות המלחמה, וגם הנשיא זועם על הפגיעה בחפים מפשע (כפי שבא לידי ביטוי השבוע לאחר הרג עובדי "המטבח המרכזי העולמי").

עם זאת, אותם גורמים הוסיפו כי הגברת הראשונה לא קראה לישראל לסיים את המלחמה נגד חמאס. "בדיוק כמו הנשיא, הגברת הראשונה שבורת לב בגלל ההתקפות על עובדי הסיוע והאובדן המתמשך של חיי אדם חפים מפשע בעזה", אמרה אליזבת אלכסנדר, הדוברת של הגברת הראשונה, בהצהרה. "שניהם רוצים שישראל תעשה יותר כדי להגן על אזרחים".

בית החולים שיפא לאחר נסיגת צה"ל, צילום: רויטרס

הגברת הראשונה אינה היחידה שדוחקת בבעלה. מספר מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא, כולל הסנאטור כריס קונס, הדמוקרט מדלאוור, לחצו על הנשיא לעשות יותר כדי להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה ולהביא את המלחמה לסיום, גם על ידי תמיכה בהגבלות על סיוע צבאי לישראל.

הנשיא ביידן התמודד עם דאגה גוברת בקרב דמוקרטים אחרים לגבי תמיכתו במלחמה, כמו גם מכתבי התנגדות פנימיים, כולל התנגדויות של גורמים בכירים בכ-40 סוכנויות ממשלתיות. אבל הגברת הראשונה תופסת את מרחב משפיע ביותר בתוך המעגל הפנימי של מר ביידן, והיא אחת האנשים הבודדים שמציעים לו דעה "כפי שהיא" בענייני מדיניות ופוליטיקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו