השגריר גלעד ארדן: "האו"ם מנסה לגרום לעולם לשכוח את פשעי חמאס"

תערוכה חדשה בכניסה לאו"ם מציגה את זוועות שבעה באוקטובר והטבח שהתרחש בעוטף עזה • השגריר ארדן בטקס הפתיחה: "מעבר למאמצים לעוות את המציאות, ישנם כאלו שרוצים לתת פרס לאלו שביצעו את אותן זוועות" • הוא הגיב גם לתקרית בעזה בה נהרגו מירי של צה"ל עובדי ארגון "המטבח המרכזי העולמי" • "ישראל לעולם לא פוגעת במכוון באזרחים, התקרית הזו נמצאת בחקירה מעמיקה"

גלעד ארדן: ""האו"ם פועל כדי לגרום לעולם לשכוח את פשעי החמאס" // דוברות השגריר ארדן

בטקס מרגש באו״ם חנך הלילה (בין שלישי לרביעי) השגריר ארדן תערוכה מיוחדת המציגה בכניסה לאו"ם את זוועות החמאס בשבעה באוקטובר: "האו"ם פועל כדי לגרום לעולם לשכוח את פשעי החמאס. כמו 'הכחשת שואה' - יש כאן תופעה של הכחשת 7.10, ולכן התערוכה הזו כל כך חשובה", הוא הדגיש.

ארדן: "הרשות הפלשתינית היא ישות שמשלמת משכורות למחבלים ותומכת בהם", צילום: דוברות השגריר ארדן

הוא המשיך והוסיף: "האו"ם פועל באופן מכוון להשכיח את הפשעים המתועבים שחמאס ביצע. כל אדם שייכנס בשערי המקום יוכל לצפות באכזריות של חמאס ולהכיר בצורך להשמדתו. מעבר למאמצים לעוות את המציאות, כיום ישנם באו"ם כאלו שרוצים לתת פרס לאלו שבצעו את אותן זוועות. הם מנסים להימנע מכל דיאלוג או מו"מ על ידי קידום החלטה חד צדדית למדינה פלשתינית", האשים.

"כל אדם שיכנס בשערי האו"ם יוכל לצפות באכזריות של חמאס ולהכיר בצורך להשמדתו".,

ארדן תקף בחריפות את היוזמה המקודמת באו"ם: "תמיכה חד צדדית במדינת טרור פלשתינית רק תבטיח יותר שפיכות דמים ויותר אירועי זוועות כפי שאירעו ב-7.10. אני מבהיר: הרשות הפלשתינית היא ישות שמשלמת משכורות למחבלים ותומכת בהם, אין לה שום שליטה על הטריטוריה שהיא מתיימרת לנהל, כמו למשל עזה, והיא לא עומדת בקריטריונים למדינה".

התערוכה שמציגה בכניסה לאו"ם את זוועות החמאס ב-7 באוקטובר // דוברות השגריר ארדן

לבסוף, השגריר התייחס לתקרית בעזה בה נהרגו מירי של צה״ל עובדי הארגון "המטבח המרכזי העולמי": מדינת ישראל מביעה צער עמוק על מותם הטראגי של עובדי "המטבח המרכזי העולמי". ישראל לעולם לא פוגעת במכוון באזרחים, ודאי שלא בעובדי סיוע שעושים עבודה כה חשובה ומשמעותית", הוא הדגיש בקול ברור.

"תערוכה בעלת חשיבות קריטית". ארדן בטקס חניכת התערוכה באו"ם, אמש, צילום: דוברות השגריר ארדן

"התקרית הזו נמצאת בחקירה מעמיקה. אך חשוב לזכור: עבור ישראל כל מוות של אזרחים הוא טרגדיה, אך עבור חמאס פגיעה באזרחים היא האסטרטגיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר