נתניהו מתייחס לסוגיית הגרעין ומחדד לגבי עזה: "אם לא נכנס לרפיח - לא ננצח"

לאחר שתקף את הדו"ח האמריקני, התייחס רה"מ בנאומו לסוגיית הגרעין האיראני: "עלינו להביס את ציר הרשע ואת ציר הטרור של איראן ובו בזמן למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני" • לדבריו, המפתח לפירוז עזה טמון בהרחבת "הסכמי אברהם" וחיזוק השותפויות הביטחוניות במזרח התיכון

רה"מ נתניהו: "הבהרנו לידידנו האמריקנים שהסכמות מוגבלות יותר (מול איראן) - גם הן אינן מקובלות עלינו" // רועי אברהם/לע״מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

תוקף את הדו"ח האמריקני ומתייחס לסוגיית הגרעין: במסגרת ראיונו היום (שלישי),  בוועידת "אייפקאק" (השדולה הפרו-ישראלית בבתי הנבחרים בארה"ב) אמר נתניהו כי הוא ממשיך לפקוח עין על תוכנית הגרעין של איראן, גם בצל המלחמה.

״הדבר הנוסף שעלינו לזכור הוא שבזמן שאנחנו מגלגלים לאחור את הציר האיראני, כאן ובמקומות אחרים, הדבר החשוב הוא גם לוודא שאיראן לא תשיג נשק גרעיני", כך אמר ראש הממשלה. לדבריו: "אף פעם לא הסרתי את המבט שלי מהיעד העיקרי הזה, ואף אחד מאיתנו גם לא צריך לעשות זאת. עלינו להביס את ציר הרשע ואת ציר הטרור של איראן ובו בזמן למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. זו מטרה משותפת הנחוצה לעתידנו המשותף״.

הכור. אל-בראדעי: "הסכנה הגדולה - נשק גרעיני בידי ארגוני טרור", צילום: רויטרס

עוד אמר נתניהו כי "העולם כולו מתבונן במלחמה ובתוצאותיה שכן מדובר בהתנגשות בין מי שהגדיר כ'ברית הציביליזציה' לבין הציר האיראני". רה"מ המשיך וטען כי ״זה קרב גדול יותר. לא רק ישראל נגד חמאס. (אלא) זו ישראל, מדינות ערב המודרניות וארה"ב, נגד ציר הטרור של איראן. וכל העולם מחכה לראות מי הולך לנצח. לכן העניין בה כה גבוה".

במסגרת דבריו על חשיבות הניצחון והדרכים להשיגו, הוא התייחס גם לסוגיית רפיח: "ברור שאם לא ננצח - ודרך אגב, אם לא נלך לרפיח, לא ננצח - זו תהיה תבוסה גדולה לברית החירות, ברית הציוויליזציה. כך שאנחנו צריכים לנצח. אבל אם ננצח, וכשננצח, אני חושב שייפתחו אפשרויות שונות".

לוחמי גבעתי מטהרים בתים באזור חאן יונס // דובר צה"ל

לדבריו "אם אנחנו רוצים, ראשית, לעשות דה-רדיקליזציה בעזה ולפרז אותה, להרחיב את הסכמי אברהם, וליצור ברית ביטחונית במזרח התיכון שתתמודד עם איומים עתידיים". את דבריו סיכם כך ראש הממשלה, נתניהו: "זה משהו שנמצא בהישג ידינו אבל יש לו תנאי אחד: ניצחון. אין תחליף לניצחון״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר