"מי שרוצה - צריך לתת": בן גביר מסרב לבקשת טורקיה לקבל מידע על אסירים בישראל

השר לביטחון לאומי דחה בקשה של שגרירות המדינה ביחס לאסירים בעלי אזרחות טורקית • בן גביר: "אם בטורקיה, שתומכת בחמאס, רוצים להיפגש עם אסירים - שילחצו על חמאס לאפשר לנו להיפגש עם החטופים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. צילום: אורן בן חקון

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסרב לאשר את בקשת שגרירות טורקיה לקבל מידע ופרטים על שני אסירים פליליים בעלי אזרחות טורקית שמרצים את עונשם בכלא הישראלי - כך נודע ל"ישראל היום".

השר בן גביר קיבל פנייה משב"ס בבקשה למסור את עמדתו ביחס לבקשה של שגרירות טורקיה לקבל מידע על האסירים, והעביר את עמדתו לגורמי המקצוע.

נשיא טורקיה ארדואן. תומך חמאס נלהב, צילום: איי.פי.

במסגרת זאת, בן גביר מסרב לאשר את העברת המידע לשגרירות טורקיה, וכן מסרב לביקורים אם יבקשו. הוא הסביר כי הסיבה לכך היא שטורקיה תומכת בחמאס, והוסיף כי אם היא רוצה מידע על האסירים - היא צריכה ללחוץ על חמאס לאפשר לישראל לבקר את החטופים בעזה.

הבקשה שהתקבלה משגרירות טורקיה נוגעת לשני האסירים הפליליים בעלי האזרחות הטורקית איידן דמירהן ויוקסל חסונגלו.

דמירהן, אזרח טורקי שעבד בישראל, הורשע בהריגת חברתו לאחר שביתר את גופתה ופיזר את חלקי הגופה ברחבי תל אביב, בפרשה שכונתה בעבר "הגופה במזוודה". דמירהן הורשע תחילה במאסר עולם על רצח בבית המשפט המחוזי, ושנים אחר כך בית המשפט העליון הקל בעונשו והרשיע אותו בהריגה.

בית הסוהר איילון ברמלה, צילום: משה שי

יש לציין כי בקשות לקבלת מידע או לביקורים מצד נציגויות זרות אינו חריגות, אך בשל העובדה כי טורקיה וארדואן הביעו תמיכה בחמאס - בן גביר מסרב לאשר את בקשתם, אף שמדובר באסירים פליליים, ולא ביטחוניים, שהורשעו לפני כמה שנים. רק בשבת האחרונה הכריז ארדואן כי מדינתו "עומדת איתן" מאחורי חמאס, וכי הוא לא מוכן להגיד שמדובר בארגון טרור.

יצוין כי לפי פקודת הנציבות ביחס לביקורים של נציגות דיפלומטית בכלא, בשב"ס לא מחוייבים לבקש את אישור השר, אך בחרו לעשות זאת לאור הרגישות.

"ייתנו - יקבלו"

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה: "התפיסה של השר בן גביר ברורה ביותר - מי שרוצה לקבל, צריך גם לתת. כשיש פניות מהשגרירויות השונות בעולם שמבקשות מידע ופגישות עם אסירים בכלא - יש לעמוד על הכלל, שלפיו גם אנחנו דורשים להיפגש עם האנשים שלנו.

"להבדיל מהאסירים בכלא הישראלי - החטופים שלנו לא פשעו, לא רצחו, לא אנסו ולא גנבו. כל חטאם הוא שהם יהודים ונושמים. אם בשגרירות טורקיה, מדינה שתומכת בחמאס, רוצים להיפגש עם אסירים או לקבל עליהם מידע - שיתכבדו וילחצו על חמאס לאפשר לנו להיפגש עם החטופים שלנו ברצועת עזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר