שר החוץ הנחה את נציגויות ישראל להפיץ את ממצאי האו"ם על האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר

השגרירויות התבקשו לפתוח בקמפיין הסברה נרחב שמטרתו לשמר את הדוח בשיח הציבורי ולהפעיל לחץ על האו"ם כדי שיגדיר את חמאס כארגון טרור • המטרה היא להביא לכינוס חירום של מועצת הביטחון על מנת שתדון בממצאים • "התגובה הרפה של האו"ם משדרת לחמאס כי המעשים שלו מקובלים ולא יביאו לסנקציות", הסביר כ"ץ

שגריר ישראל לאו"ם: "חמאס מבצע פשעי מלחמה מתועבים - והצלב האדום מחפה עליהם"

ההתעלמות העולמית מהממצאים הקשים בדוח האו"ם שהציג עדויות למתקפות מיניות אלימות של חמאס במתקפת 7 באוקטובר – הביאה את משרד החוץ להעלות הילוך בניסיון להפעיל לחץ על האו"ם להגדיר, סוף סוף, את חמאס כארגון טרור.

שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה הבוקר (חמישי) את נציגויות ישראל ברחבי העולם לפתוח בקמפיין הסברה נרחב שמטרתו לשמר את ממצאי הדו"ח בשיח הציבורי, להפעיל לחץ על האו"ם כדי שיגדיר את חמאס כארגון טרור וגם לפעול באופן מיידי לכינוס חירום של מועצת הביטחון על מנת שתדון בממצאי הדוח, זאת משום שבאופן פרדוקסלי ארגון האו"ם, שהפיק את הדוח, כלל לא דן בממצאיו עד כה.

פלשתינים חוגגים עם מחבלי חמאס ברחובות עזה ב-7 באוקטובר, צילום: רויטרס

"מצב זה חייב להשתנות בהקדם"

במכתב ששלח השר כ"ץ לנציגויות הישראליות נכתב, כי המסרים המרכזיים של ישראל בנושא הם: "האו"ם עדיין לא מגדיר את חמאס כארגון טרור - מציאות זו בלתי מתקבלת על הדעת, בייחוד לאחר הפרסומים בדו"ח. מצב זה חייב להשתנות בהקדם".

 

בנוסף, עולה במסמך דרישת ישראל לכנס באופן מיידי את מועצת הביטחון שתדון בדיון מיוחד על הדוח ותוציא גינוי מפורש נגד ארגון הטרור חמאס על ביצוע פשעים מיניים בהיקף נרחב כפי שמתועד. עוד כותב השר כי "התגובה הרפה של האו"ם משדרת לחמאס כי המעשים שלו מקובלים ולא יביאו לסנקציות נגד ארגון הטרור. האו"ם לא יכול להתנער מהמסר שלו שמעודד את חמאס לתקוף אזרחים".

שר החוץ ישראל כ"ץ, צילום: אי.פי.אי

מתבקשים להתראיין בתקשורת

נציגי ישראל התבקשו במכתב להפיץ את הדוח ואת המסרים בקרב דרג מדיני גבוה ומקבלי החלטות במדינות שבהן הם הוצבו וכן להתראיין על כך לכלי התקשורת. נזכיר, כי הדו"ח של שליחת מזכ"ל האו"ם קובע באופן חד-משמעי כי יש מידע ברור ומשכנע על כך שבוצעו מעשי אלימות מינית קשים, לרבות אונס, עינויים, והשפלה כלפי החטופים. עוד נכתב בדוח כי ההנחה היא שאלימות כזאת עודנה מופעלת על האזרחים שמוחזקים בידי חמאס.

עוד עלה מהדוח, כי נמצא דפוס של צורות מכוונות של אלימות מינית, יחס משפיל, אכזרי ובלתי-אנושי של מחבלי חמאס במהלך הטבח עצמו. ממצאי הדו"ח מצביעים על דפוס של קורבנות שהיו נתונים למעשי אונס ועינויים שנעשו באופן מתוכנן ומכוון ולמרות כל אלה הקהילה הבינלאומית עד כה נותרת בשתיקתה.

דיון במועצת הביטחון של האו"ם, צילום: אי.אף.פי

"היעדר תגובה בינלאומית חריפה לדוח, או מצב בו תוכנו לא יגרור השלכות ממשיות כלפי חמאס, ישדר לארגון הטרור כי מעשיו מקובלים, וכי תקיפת אזרחים ישראלים חפים מפשע תוך שימוש באמצעים מחרידים כאלימות מינית אינם נתפשים כשבירת כל טאבו ומוסכמה בינלאומית", נכתב לנציגים הישראלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר