ניו זילנד הכריזה על חמאס כארגון טרור - ואסרה כניסת "מתנחלים קיצוניים" לשטחה

ממשלת ניו זילנד הגדירה את חמאס וזרועותיה כישות טרור • "הפיגועים ב-7 באוקטובר ניפצו את הרעיון שניתן להפריד בין הזרועות הפוליטיות והצבאיות שלה" • עוד הכריזה הממשלה על מהלך הקפאה של נכסי מחבלים השייכים לארגון ואיסור לספק להם "תמיכה חומרית"

הבריטים טוענים: "האלימות בגדה המערבית הגיעה לרמות שיא ב-2023" (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

מיישרים קו עם ארה"ב ובריטניה: ניו זילנד הכריזה הלילה (חמישי) על ארגון חמאס וזרועותיו הצבאיות והמדיניות, כארגון טרור וכנושא באחריות לטבח 7 באוקטובר. "הארגון בכללותו נושא באחריות למתקפות הטרור הנוראיות הללו", אמרה הממשלה, והודיעה על מהלך המביא להקפאה של נכסי חמאס בניו זילנד ואיסור לספק לו "תמיכה חומרית".

מתיישבים יורים לעבר ערבים שהתפרעו בכביש

לצד זאת, הודיע ראש ממשלת ניו-זילנד, כריסטופר לוקסון, על איסור כניסה ל"מנתחלים ישראלים קיצוניים" אשר מעורבים באלימות כלפי פלשתינים ביהודה ושומרון. בנוסף, בהצהרתם המשותפת של ראש ממשלת ניו זילנד ושר החוץ וינסטון פיטרס, לא צוינו שמות המתיישבים שעליהם הוטלו הסנקציות.

"אלימות קיצונית שמערערת את המצב"

לקסון ציין כי הוא "מודאג מאוד מהעלייה המשמעותית באלימות הקיצונית שבוצעה על ידי מתיישבים ישראלים נגד פלשתינים בחודשים האחרונים", והוסיף כי "זה מערער במיוחד את המצב, שגם כך כבר נמצא במשבר גדול".

ראש ממשלת ניו זילנד, כריסטופר לוקסון, צילום: Getty Images

רק לפני שבוע דיווחנו ב"ישראל היום" כי גם צרפת מצטרפת לארה"ב ולבריטניה ומאמצת סנקציות נגד מתיישבים. לפי הודעת צרפת: "המדינה בוחרת לאסור כניסה של 28 ישראלים קיצוניים שאשמים באלימות נגד אזרחים פלשתינים ביו"ש".

כזכור, בריטניה הודיעה על הטלת סנקציות נגד ארבעה מתיישבים בעקבות "מעשי תוקפנות ואלימות". זאת לאחר שגם בארה"ב החליטו להטיל סנקציות על מתיישבים בשל כך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר