הפעם לא היה ניתוק? ביידן ונתניהו שוחחו במשך כ-40 דקות

זוהי הפעם השנייה שהשניים מדברים השבוע • נתניהו יצא מישיבת הקבינט לצורך השיחה • הבוקר פורסם כי השיחה בתחילת השבוע הייתה מתוחה במיוחד לאחר השיחה הגיב נתניהו ואמר כי "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים"

ביידן: "היתה לי שיחה ארוכה עם נתניהו, לא ביקשתי הפסקת אש" || רשתות חברתיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך כ-40 דקות. זוהי שיחה שנייה של השניים בתוך פחות משבוע. ראש הממשלה יצא מישיבת הקבינט לצורך השיחה. 

השניים שוחחו ביום ראשון האחרון, אחרי הפסקה של כמה שבועות שבמהלכן עלו דיווחים רבים על אודות מתיחות בין ירושלים לוושינגטון.

נושאי השיחה הנוכחית נגעו למו"מ בעניין החטופים בהמשך לפסגת קהיר, המשך הלחימה של צה"ל בדגש על רפיח והכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה.

בנימין נתניהו וג'ו ביידן, צילום: אי.פי, אורן בן חקון

גם במהלך היממה האחרונה עלו פרסומים שמגבירים את המתיחות. בין היתר דווח על תוכנית אמריקנית להקמת מדינה פלשתינית. כמו כן, פורסם כי במהלך שיחתם של השניים בתחילת השבוע ביידן ניתק לנתניהו את הטלפון. 

לאחר השיחה, נתניהו פרסם את עמדתו לתוכנית ביידן: "עמדתי מסתכמת בשני משפטים: 1. ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. 2. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר