המודיעין האמריקני מעריך: ישראל לא קרובה לפירוק חמאס

בארה"ב הביעו ספק באשר ליכולתה של ישראל להשמיד או לחסל את הארגון • לדעת גורמי המודיעין החלשת יכולתו הצבאית של חמאס היא יעד ריאלי יותר • הדיווח מגיע יום לאחר דבריו של רה"מ נתניהו כי "אנחנו במרחק נגיעה מניצחון"

ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו במרחק נגיעה מניצחון" // לע"מ

לאחר התבטאותו של ראש הממשלה, שכללה הבעת ביטחון רב ביכולתו של צה"ל, וגופי הביטחון הנוספים, הפועלים ברצועת עזה להוביל לפירוק חמאס מנשקו, בארה"ב ההערכה המודיעינת שונה. העיתון  ניו-יורק טיימס מדווח הערב (חמישי) כי גורמים במודיעין האמריקני אמרו לחברי קונגרס כי על אף הפגיעה ביכולות חמאס, צה"ל לא קרוב להשמדת יכולת ארגון הטרור להמשיך ולהילחם. 

לוחמי צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

בתדרוך, שהתקיים בשבוע שעבר, הביעו גורמי המודיעין האמריקנים ספק באשר ליכולתה של ישראל להשמיד או לחסל את חמאס- וזאת בשל לחימת של הגירלה שלו ברצועה וכן לנוכח רשת המנהרות המסועפת שהקים. לדעת גורמי המודיעין החלשת יכולתו הצבאית של ארגון הטרור היא יעד ריאלי יותר מאשר מיטוט מלא של החמאס. בנוסף, ובניגוד לדבריהם של גורמי צבא ישראליים, אמרו הגורים האמריקניים כי מספר המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל מהווה אמדן אינו מדויק אשר אינו מהווה אינדקציה להתקדמות אל עבר יעדי המלחמה המוצהרים.

נתניהו ובלינקן, צילום: חיים צח / לע"מ

הדיווח מובא לאחר שאתמול (רביעי) אמר ראש הממשלה נתניהו כי ישראל נמצאת "במרחק נגיעה מניצחון". נתניהו אמר כי "בתוך ארבעה חודשים צה"ל הרג ופצע 20 אלף מחבלים, יותר ממחצית כוחו של החמאס", והוסיף כי הניצחון נמצא "בהישג, עניין של חודשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר