"פחדתי פחד מוות שיאנסו אותי ורק יכולתי לשתוק": דברי סהר קלדרון שחזרה משבי חמאס שזעזעו מדינה שלמה

הנערה בת ה-16, שעדיין מחכה לשובו של אביה, דיברה במסגרת הצהרת החטופים שחזרו מהשבי • "בבקשה אל תפקירו את אבא שלי ותהפכו אותו לארון" • "נכון, אולי אני חיה ונושמת - אבל בנפש נרצחתי"

סהר קלדרון ששוחררה מהשבי ואביה עדיין חטוף: "פחדתי להיאנס, כל יום מפקירים אותו מחדש" // צילום: משה בן שמחון

"אתם יודעים מה זו ההרגשה שמחבל בוהה בך?": סהר קלדרון בת ה-16, ששוחררה משבי חמאס ואביה עדיין חטוף, ריגשה הערב (רביעי) מדינה שלמה כשקראה לשחרורו של אביה – וסיפרה על המציאות של נערה חטופה. היא דיברה במסגרת הצהרת החטופים שחזרו וקוראים להשבתם של 136 הנותרים. 

"אני סהר קלדרון נחטפתי מניר עוז באכזריות ואני פה לצעוק את הכאב שלי. אעשה הכל כדי שאבא שלי יחזור. הוא 124 יום נמצא בשבי על ידי רוצחים. אתם יודעים מה זה בכלל ל היות שם? שעה אחת היא גיהינום.

"למה אני הייתי צריכה להיקבר חיה בתוך המקום הזה במשך חודשיים. נכון אולי אני חיה ונושמת אבל בנפש נרצחתי. אתם יודעים מה זה הרגשה שמחבל בוהה בך במשך שעות עם מבט של רצח בעיניים, שאני הייתי צריכה לפחד פחד מוות כי הייתי בטוחה שהולכים לאנוס אותי ומה הייתי יכולה לעשות? רק לשתוק.

"אני רק רוצה את החיבוק של אבא שלי, הפקרתם כל כך הרבה אנשים. בבקשה אל תפקירו את אבא שלי ותהפכו אותו לארון. הוא מחכה שיצילו אותו אל תגרמו לי לאבד פעם שניה את האון בכם ובמדינה. לא נפסיק להילחם".

"למה אני הייתי צריכה להיקבר חיה בתוך המקום הזה במשך חודשיים?". סהר קלדרון שחזרה משבי חמאס, צילום: גדעון מרקוביץ'

סהר בת ה- 16 וארז בן ה- 12, שנחטפו לעזה עם אביהם, עופר קלדרון - שהיה בנפרד מהם בעת שנחטף. הם שוחררו, האב נותר בשבי. אימם הדס קלדרון הפכה לאחת הדמויות הבולטות במאבק המשפחות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר