איתמר בן גביר ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: אורן בן חקון \ jstreet

בן גביר נגד ביידן: "במקום לגבות את ישראל הוא תומך בחמאס; אם טראמפ היה בשלטון - התנהגות ארה"ב הייתה שונה לחלוטין"

השר לביטחון פנים התראיין ל"וול סטריט ג'ורנל" וביקר את התנהלות הממשל האמריקני ביחס למלחמה: "ביידן עסוק בלתת סיוע הומניטרי ודלק שהולכים לחמאס" • השר גנץ: "בן גביר גורם נזקים אדירים למדיניות החוץ של ישראל"

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני איתמר בן גביר, תוקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על רקע דרישתו מישראל להפסיק את הלחימה בעזה וכוונתו להקים מדינה פלשתינית. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" על בן גביר: "במקום להעניק לנו גיבוי מלא, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק שמגיע בסופו של דבר לחמאס".

בעוד ארה"ב נמצאת בשנת בחירות וכשבישראל נמנעים באופן עקבי מלהתערב בפוליטיקה הפנים-אמריקנית, אמר השר כי הוא משוכנע ש"אם טראמפ היה בשלטון ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".

ערוץ הכנסת

בהמשך הראיון דיבר יו"ר עוצמה יהודית על תוכניתו ל"יום שאחרי" ברצועת עזה: "צריך לעודד את תושבי עזה להגר מרצונם למקומות אחרים ברחבי העולם, בין היתר על ידי תמריצים כלכליים". לדבריו, "זה הדבר ההומניטרי האמיתי שיש לעשות". בן גביר אומר כי על פי חומר מודיעיני אליו נחשף מתוקף תפקידו, אכן ישנם פלשתינים רבים שהיו שמחים להגר. "ועידה עולמית יכולה לעזור למצוא מדינות שמוכנות לקלוט פליטים פלשתינים", אמר.

חבר הממשלה, השר בני גנץ, הגיב לדברי בן גביר: "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו. ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט״פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים - גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הראיון שנתן בן גביר ל'וול סטריט ג׳ורנל' הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו